مسلمانان اوگاندا خواستار تشکیل وزارت امور اسلامی شدند
کد خبر: 3518435
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

مسلمانان اوگاندا خواستار تشکیل وزارت امور اسلامی شدند

گروه بین‌الملل: رهبران مسلمان اوگاندا از «یووری موسوینی»، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا وزارتی برای رسیدگی به امور اسلامی تأسیس کند.

انگلیسی/ مسلمانان اوگاندا خواستار تشکیل وزارت امور اسلامی شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «All Africa»، پیشنهاد تأسیس وزارت امور اسلامی از سوی رهبران مسلمان اوگاندا در خانه زکات شهر کامپالا مطرح شد اما رئیس‌جمهور به این درخواست پاسخی نداد.
ادریس لوسوابی، رهبر مسلمانان شهر کامپالا می‌گوید: 10 میلیون مسلمان در اوگاندا زندگی می‌کنند و نیاز است وزارتخانه‌ای برای رسیدگی به امور آنان وجود داشته باشد.
مجید باگالالیوو، رئیس هیئت امنای خانه زکات نیز با انتقاد از عملکرد دولت گفت: تعداد مسلمانانی که در مناصب دولتی به ویژه کابینه دولت فعالیت می‌کنند، بسیار کم است؛ معدود مسلمانانی که در دولت مشغول فعالیتند هم عموماً وزرای ایالتی هستند.
«یووری موسوینی»، رئیس‌جمهور اوگاندا طی سخنانی در خانه زکات شهر کامپالا ضمن تقدیر از مسلمانان در مورد جمع‌آوری زکات، این حرکت را بسیار مفید برای توسعه کشور خواند اما در مورد تشکیل وزارتخانه امور اسلامی سخنی نگفت.
محمد نیانزی، دبیرکل خانه زکات در مورد سکوت رئیس‌جمهور در این گردهمایی گفت: ما از عدم واکنش او آزرده نشدیم؛ فرصت می‌دهیم تا بتوانند در این رابطه فکر کند.
خانه زکات اوگاندا در طول سال جاری مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری و آن را میان مسلمانان نیازمند و افراد کهنسال تقسیم کرده است.
captcha