مستند «سیره علمای مدفون در نجف» در الکوثر + عكس
کد خبر: 3520854
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

مستند «سیره علمای مدفون در نجف» در الکوثر + عكس

گروه بین‌الملل: شبکه جهانی الکوثر در مستندی 26 قسمتی به بررسی سیره علمای مدفون در نجف اشرف و جایگاه علمی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی آن‌ها می‌پردازد.

«سیره علمای مدفون در نجف» در آینه شبکه جهانی الکوثر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه جهانی الکوثر، «مهدی صالح مهدی»، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «الراقدون في الغري» در گفت‌وگو با این واحد گفت: این مجموعه مستند در 26 قسمت 25 دقیقه‌ای از زمان شیخ طوسی آغاز شده و تا زمان آیت‌الله العظمی خویی ادامه می‌یابد.
وی افزود: در تولید این مستند سعی‌ شده است روال تاریخی را مدنظر داشته باشیم و یک سیر تاریخی را از علما به تصویر بکشیم و هر قسمت از این مستند مختص یک شخصیت علمی و دینی است و در این خصوص از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده شده است.
مهدی صالح مهدی تصریح کرد: این مجموعه مستند در لوکیشن‌های متعددی مانند شط کوفه، حرم حضرت علی(ع)، وادی السلام، نخلستان و شهر قدیمی نجف تصویربرداری و شرایط اقلیمی دشوار با استفاده از تصویربرداری خوب «محسن زارع» حل شده است.
«سیره علمای مدفون در نجف» در آینه شبکه جهانی الکوثر

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «الراقدون في الغري» در ادامه اظهار کرد: نویسندگی این برنامه برعهده «محمد اسدی» است و از «رضا منصور جاسم» به‌عنوان راوی برنامه استفاده‌شده که باعث ارتقای کیفیت برنامه شده است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های سید عباس انجام، مدیر محترم شبکه جهانی الکوثر و جاودان، مدیر محترم گروه معارف در حمایت از خلق این اثر، گفت: در تدوین این برنامه، مجید خانلری مقدم، علیرضا سهیلی و سید‌حسن رضوی نیز همکاری و بسیار تلاش کردند.
مهدی صالح مهدی در پایان ابراز امیدواری کرد که بینندگان شبکه جهانی الکوثر، این مجموعه مستند را ببینند و بپسندند و نظرات خود را به شبکه منعکس کنند.
لازم به ذکر است برنامه «الراقدون فی الغري» در 26 قسمت 25 دقیقه‌ای، یکشنبه‌‌ها ساعت 22:30 به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش می‌شود.
«سیره علمای مدفون در نجف» در آینه شبکه جهانی الکوثر
captcha