برپایی نشست قرآنی در دانشگاه «کنتیکت» آمریکا
کد خبر: 3522201
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

برپایی نشست قرآنی در دانشگاه «کنتیکت» آمریکا

گروه بین‌الملل: دانشگاه ایالتی «کنتیکت» مرکزی(CCSU) شب گذشته، 22 مرداد میزبان نشستی با عنوان «داستان اسلامی از قرآن» بود که در آن بخش‌هایی از سوره مبارکه نور مورد بررسی قرار گرفت.

برپایی نشست قرآنی در دانشگاه «کنتیکت» آمریکا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Central CT Communications»، «نومان علی خان»، استاد مطالعات اسلامی و مفسر آیات قرآنی در این نشست در مورد آیاتی از سوره مبارکه نور سخنرانی کرد.

وی بنیانگذار و مدیرعامل مؤسسه اسلامی بینه در شهر ایروینگ تگزاس است که در آلمان متولد و در نیویورک بزرگ شده است.
نومان علی خان در این سخنرانی در مورد داستان تهمت عظیم در سوره نور و نحوه عملکرد حضرت محمد(ص) در رابطه با شایعه‌پراکنی و حافظت از خانواده خود و اهل ایمان سخن گفت
.
علی عنتر، استاد فیزیک دانشگاه ایالتی کنتیکت و مشاور انجمن دانشجویان مسلمان این دانشگاه گفت: این برنامه با هدف ارائه سیمایی مثبت از دین اسلام و مسلمانان و به‌ویژه افزایش تعامل میان مسلمانان و غیرمسلمانان در آمریکا برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه شناخت درستی از داستان‌های قرآن کریم ارائه شد.

استاد فیزیک دانشگاه ایالتی کنتیکت گفت: در حال حاضر به خاطر وقایع سیاسی اخیر و هجمه رسانه‌ای علیه اسلام و مسلمانان، برگزاری چنین برنامه‌هایی که با اهداف غیرسیاسی برگزار می‌شود، مهم است.

وی افزود: مردم به‌زودی مسلمانان را خواهند شناخت. مسلمانان مانند دیگر گروه‌های دینی شهروندان مقید به قانون این کشور هستند و برای بهبود جامعه تلاش می‌کنند.
captcha