امام جماعت مسجدی در نیویورک کشته شد
کد خبر: 3522507
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

امام جماعت مسجدی در نیویورک کشته شد

گروه بین‌الملل: در حمله‌ای نزدیک مسجد جامع «الفرقان» در نیویورک آمریکا امام جماعت مسجد و دستیارش کشته شدند.

امام جماعت مسجدی در نیویورک کشته شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس تی.وی، پلیس آمریکا ضمن اعلام این خبر افزود: این حمله «با انگیزه نامشخص» روز شنبه، 23 مرداد در محله «پارک اُزُن» در منطقه کوئینز صورت گرفته است.
به گفته شاهدان عینی، مهاجم از پشت به امام جماعت و دستیارش که لباس روحانیت به تن داشته‌اند نزدیک شده و آنها را هدف گلوله قرار داده است.
بنا بر اعلام پلیس، تحقیقات درباره این حادثه در جریان است.
اریک اولریش، نماینده شورای اسلامی در نیویورک در پیامی توییتری نوشت: «در همبستگی با تمام مسلمان نیویورکی امشب (شنبه شب) به سوگ امام مولانا آخونجی و ثراء الدین می‌نشینیم.»
اولریش افزود: «هنگامی که یک رهبر مذهبی در روز روشن در خیابان‌های کوئینز کشته می‌شود، ما باید به عنوان یک جامعه، گرد هم جمع و خواستار (اجرای) عدالت شویم.» 
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، مسلمانان نیویورک عصر روز شنبه در نزدیک محل حمله تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند و خواستار اجرای عدالت شده‌اند.
یکی از اهالی محله گفته است: امام مسجد الفرقان سال‌ها است که در این مرکز اسلامی فعالیت می‌کند و «هیچ دشمنی» با کسی نداشته است. 
پیشتر در اواسط تیرماه امسال نیز دو نوجوان مسلمان مقابل مسجدی در نیویورک مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدند.
بنا بر اعلام شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی یکی از این نوجوانان دچار ضربه مغزی شده و از چند ناحیه دچار شکستگی و کبودی شده بود. دیگری نیز از ناحیه صورت آسیب دید.
گروه‌های حامی حقوق بشر این حمله را جنایتی مغرضانه علیه مسلمانان خوانده بودند، اما پلیس این موضوع را رد کرد.
چندی قبل از آن نیز  3 مرد ناشناس مسلح به یک پزشک مسلمان در شهر هیوستون در ایالت تگزاسِ امریکا حمله و وی را زخمی کردند. این حمله یک روز پس از آن روی داد که یک مرد مسلمان دیگر در مقابل مرکز اسلامی فلوریدا مورد ضرب و جرح قرار گرفت. 
captcha