مسابقات «قاریان خوش‌صدا» در مصر بین‌المللی می‌شود
کد خبر: 3522660
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

مسابقات «قاریان خوش‌صدا» در مصر بین‌المللی می‌شود

گروه بین‌الملل: نشست کمیته «گزینش قاریان خوش‌صدا» در مصر، دیروز، 23 مردادماه، برگزار شد و اعضای این کمیته از تلاش برای بین‌المللی‌شدن این مسابقات خبر دادند.

مسابقات «قاریان خوش‌صدا» در مصر بین‌المللی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»، این نشست به ریاست «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر و با حضور «سید صالح»، رئیس شبکه رادیو قرآن مصر، «عبدالعزیز عمران»، مدیرکل برنامه‌های دینی تلویزیون مصر، «عبدالحکم صالح»، استاد زبان‌شناسی دانشگاه الازهر و «محمد عبدالموجود»، رئیس اداره مرکزی امور مساجد و قرآن کریم مصر برگزار شد.
در این نشست، مقدمات و ترتیبات لازم برای مسابقات سراسری «گزینش قاریان و مبتهلان خوش‌صدا» مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار گرفت.

کمیته «گزینش قاریان خوش‌صدا» در تلاش است که این مسابقات را از سطح ملی به سطح بین‌المللی توسعه دهد.

همچنین، این کمیته به قاریان و مبتهلانی که شرایط لازم را احراز کنند، مجوز آموزش حفظ قرآن اعطاء خواهد کرد.

برپایی دوره‌های آموزشی ویژه قاریان و مبتهلان خوش‌صدا و دارای صوت‌های ممتاز با هدف کسب بالاترین سطح از مهارات و تسلط از دیگر برنامه‌های این کمیته است.
وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر با همکاری اتحادیه رادیو و تلویزیون این کشور و با هدف گزینش و انتخاب قاریان و مبتهلان دارای صوت‌های زیبا در سطح استان‌‌های این کشور مسابقه بزرگی را برگزار می‌کند.
نام‌نویسی در این مسابقات از طریق سایت وزارت اوقاف مصر در حال انجام است و هر داوطلب باید یک فایل صوتی به مدت دو دقیقه از قرائت خود را ضبط و آن را بر روی سایت یوتیوب آپلود کند و پس از پر کردن فرم مربوطه لینک فایل صوتی آپلود شده را در کادر تعیین‌شده در فرم قرار دهد.
آزمون‌ اولیه این مسابقات در سطح ادارات اوقاف استان‌‌های مختلف مصر برگزار می‌شود و آزمون نهایی این مسابقات در مقر وزارت اوقاف مصر در قاهره و با حضور کمیته‌ای متخصص که متشکل از اتحادیه رادیو و تلوزیون و وزارت اوقاف هستند، برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، قرائت قاریانی که آزمون نهایی را با موفقیت سپری کنند، از سوی کمیته ارزیابی قاریان و مبتهلان اتحادیه رادیو و تلوزیون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت قاریان و مبتهلان دارای صوت زیبا برای فعالیت در تلوزیون و رادیو انتخاب خواهند شد.
captcha