کاروان «زیر سایه خورشید» در روستاهای شیعه‌نشین هندوستان + عکس
کد خبر: 3523395
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

کاروان «زیر سایه خورشید» در روستاهای شیعه‌نشین هندوستان + عکس

گروه بین‌الملل: کاروان فرهنگی ـ تبلیغی رضوی در ادامه سفر خود به کشور هندوستان، از چند روستای محروم شیعه‌نشین این کشور بازدید کرد و مورد استقبال مردم خونگرم و محبان اهل‌بیت(ع) در این کشور قرار گرفت.

کاروان «زیر سایه خورشید» در روستاهای شیعه‌نشین هندوستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»، توقف اول مبلغان و خدام رضوی در روستاهای شيعه‌نشين چيتور، عباس نگر و آولکنده در ايالت آنتراپردش هندوستان بود.
در این روستاها به رغم محرومیت، حسینیه‌های متعددی به وجود آمده است و مردم آن‌ها مراسم و آیین‌های مذهبی اسلامی را به شایستگی اجرا می‌کنند.
خدام رضوی در این روستاها، هدایای فرهنگی و متبرک آستان قدس رضوی را توزیع کردند.
روستا بوگانان، مقصد بعدی این کاوران بود. در جشنی که به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) در این روستا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين مسرور حسين، امام جمعه منطقه بوگانان سادات، سخنانی را در باب محبت به اهل‌بیت(ع) ایراد کرد. پس از آن قرائت صلوات خاصه و مراسم پرچم‌گردانی انجام شد.
این گزارش حاکی است پس از پايان مراسم، اعضای کاروان «زیر سایه خورشید» از نمايشگاه ويژه ولادت حضرت رضا(ع) که در مدرسه باب العلم این روستا برپا شده بود؛ بازدید کردند و سپس در نشست علمی با عنوان «حیات طیبه امام علی‌ابن موسی الرضا(ع)؛ درس زندگی» حضور به هم رساندند.  
پایان‌بخش برنامه‌های این کاروان، مشارکت در جشن بزرگ «زیر سایه خورشید» در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر بنگلور با حضور علما و دیگر چهره‌های برجسته این شهر بود.
در این مراسم بعد از قرائت قرآن، امام جمعه بنگلور پشت تریبون رفت و در سخنانی، برنامه‌های «زیر سایه خورشید» را خدمتی بزرگ برای بیداری شیعیان هندوستان و ترویج و احیای مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد.
این مراسم با اهدای هدایایی از سوی آستان قدس رضوی و تبرک جستن از بیرق حرم ثامن الحجج(ع) پایان یافت.
 
کاروان «زیر سایه خورشید» در روستاهای شیعه‌نشین هندوستان + عکس

کاروان «زیر سایه خورشید» در روستاهای شیعه‌نشین هندوستان + عکس
captcha