ساخت مستند شهدای منا برای آشنایی مردم با نخبگان قرآنی
کد خبر: 3523553
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
رحیم قربانی خبر داد:

ساخت مستند شهدای منا برای آشنایی مردم با نخبگان قرآنی

گروه هنر: ستاد شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در راستای تکریم شهدای منا و آشنایی بیشتر مردم با مهاجران الی‌الله، مستندی درباره این شهدا در دست تولید دارد.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره مستند شهدای منا این گونه اطلاع‌رسانی کرد: همزمان با اولین سالگرد فاجعه منا به ویژه شهدای قرآنی این واقعه تلخ، ستاد شهدای قرآنی که در سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ مستقر است، علاوه بر اینکه برنامه‌های مختلفی برای این رویداد در نظر گرفته، تصمیم دارد به همراه موسسه قرآنی بسیج، مستندی درباره هفت نفر از شهدای قرآنی بسازد. 

وی افزود: البته درباره شهدای مورد نظر تعدادی مصاحبه و تلاوت پخش شده است، اما شاید بسیاری از مردم نتوانسته باشند این تصاویر را ببینند، از این رو در قالب یک مستند منسجم قرآنی، آشنایی خوبی از سبک زندگی قرآنی این بزرگان به وجود آمده تا مردم بهتر با رویکرد این شهدا آشنا شوند. 

قربانی اظهار کرد: این اثر قرار است در سالگرد فاجعه منا از سیما پخش شود؛ البته فیلمبرداری این کار به پایان رسیده و هم اکنون کار تدوین آن در حال انجام است. در این کار سعی شده فعالیت‌های قرآنی شهدا به ویژه در ایام حج سال گذشته مورد توجه قرار گیرد، همچنین صحبت با والدین و نزدیکان این شهدا از دیگر اتفاقات این مستند است. 

وی ادامه داد: شهیدان حسن دانش، آیت‌الله مؤیدی قمی، امین باوی، محمد سعید سعیدزاده، فؤاد مشعلی و محمدرضا جلالی، محسن حاجی حسنی‌کارگر شهدایی هستند که در این مستند به آنها پرداخته خواهد شد. 

قربانی افزود: این مستند ادای دین به شهدای مناست، به ویژه شهدای قرآنی، تا مردم ایران بیشتر با این نخبگان قرآنی آشنا شوند. نکته پایانی اینکه پرداختن به شهدای منا جدا از اینکه یک رفتار ارزشی است، همان گونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند یک وظیفه محسوب می‌شود تا جنایت رخ داده فراموش نشود.

captcha