تلاش دولت آلمان برای ارائه‌ آموزش‌های اسلامی
کد خبر: 3525252
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

تلاش دولت آلمان برای ارائه‌ آموزش‌های اسلامی

گروه بین‌الملل: دولت آلمان تلاش دارد برای جلوگیری از گسترش افکار افراطگرایانه، آموزش‌های اسلامی را در تمامی ایالت‌های این کشور ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از هفته‌نامه «نیوز ویک»، مقامات آلمان تلاش دارند با همکاری رهبران مسلمان، آموزش‌های اسلامی را در تمامی ایالت‌های این کشور ارائه دهند.
بر اساس تحقیقی که توسط روزنامه «Die Welt» انجام شده است تنها 9 ایالت از 16 ایالت آلمان آموزش‌های اسلامی را برای مسلمانان ارائه می‌دهند؛ دلیل اصلی این امر کمبود معلمان توانمند و عدم دسترسی به رهبران مسلمان است که برای همکاری و مشارکت در اجرای این برنامه مناسب باشند.
ایده آموزش‌های اسلامی از این بحث سرچشمه گرفت که چگونه باید ادغام بین جوامع قومی و مذهبی مختلف را تقویت و پناهجویان جدید را در جامعه ادغام کرد.
ولفگانگ شوبل، وزير كشور دولت آنگلا مركل، نخستین فردي بود كه چند سال پیش خواستار تدريس اسلام در مدارس شد؛ پنج سال بعد، شوراي علوم و امور انساني آلمان كه يك نهاد مشورتي عالي در دولت است، توصيه كرد اسلام وارد دانشگاه‌ها نيز شود تا امامان و معلمان مسلمان بتوانند همچون معلمان كاتوليك و يهودي، در آلمان و به زبان آلماني، اسلام را تدريس كنند.

captcha