برگزاری مسابقه قرآن با همکاری ایران در نیجریه
کد خبر: 3526313
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

برگزاری مسابقه قرآن با همکاری ایران در نیجریه

گروه بین‌الملل: مسابقه حفظ و قرائت قرآن كریم به عنوان نخستین همكاری مشترك دو جانبه رایزنی فرهنگی ایران و شبکه تلویزیونی «ال افریکی» نیجریه در این کشور برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه قرآن با همکاری ایران در نیجریه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سعید امیدی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، دوم شهریورماه با اسحاق بایو ادواله، مدیرکل شبکه تلویزیونی ال افریکی در دفتر این نمایندگی فرهنگی، دیدار و گفت‌وگو كرد.
اسحاق بایو ادواله در سخنان آغازین خود، هدف از تأسیس شبکه اسلامی ال افریکی را گسترش تبلیغات دینی در جامعه اسلامی و آموزش مسلمانان، نهادینه‌سازی وحدت در جامعه اسلامی بدون توجه به گرایشات حزبی و همچنین ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر صلح و دوستی میان امت اسلامی منطقه غرب آفریقا برشمرد.
مدیرکل شبکه تلویزیونی ال افریکی ادامه داد: کانال تلویزیونی اسلامی ال افریکی علاوه بر نیجریه از طریق ماهواره در 19 کشور آفریقایی دیگر، قابل مشاهده است.
وی همچنین، آغاز فعالیت این شبكه را در سال 2013 میلادی نام برد و گفت: تنها شبکه اسلامی هستیم که برنامه‌های زنده از مسجد مرکزی ابوجا را به روی آنتن می‌بریم و دارای امکانات ماهواره‌ای هستیم که از هر نقطه جهان توان پخش برنامه زنده داریم.
اسحاق بایو ادواله افزود: برای اولین‌بار از عربستان سعودی پخش مستقیم اعمال حج را خواهیم داشت كه در راستای آن، همراه با تیم خبری و رسانه‌ای عازم جده خواهیم شد.
امیدی، سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان ضمن تقدیر از تلاش‌های این رسانه در معرفی اسلام ناب و ارائه چهره عاری از خشونت، آمادگی این نمایندگی را برای توسعه همكاری‌های فرهنگی اعلام كرد.
در این دیدار بر برگزاری مسابقه حفظ و قرائت قرآن كریم با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران به منظور نخستین همكاری مشترك دو جانبه تأكید شد.

برگزاری مسابقه قرآن با همکاری ایران در نیجریه

captcha