شماره 39 ماهنامه فرهنگی «حلقه وصل» منتشر شد
کد خبر: 3526948
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

شماره 39 ماهنامه فرهنگی «حلقه وصل» منتشر شد

گروه اندیشه: شماره 39 ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه وصل» با تمرکز بر مقوله سرود منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شماره 39 ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل منتشر شد. مهم‌ترین عناوین این شماره عبارتند از: «انقلاب، سرود را به حرف واداشت»، «سرود باید صدای جامعه باشد»، «اولین هنری که با انقلاب همراه شد»، «احساسمان را بسراییم»، «پاپ را به جای سرود به ما قالب می‌کنند»، «صدای انقلاب را نمی‌توان خاموش کرد»، «با سرود پاک لااله الا الله، می‌رویم راه پاک روح‌الله»، «هنر تشکیلاتی فراموش شده». 
محور اصلی این شماره بر «سرود» است. چیستی سرود، ویژگی‌ها و مؤلفه‌های آن از سوی کارشناسان حوزه سرود مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
حسین دلاوری در یادداشتی از ضرورت تشکیل سازمان برای موسیقی و سرود گفته است و «نهاد مسجد و بازیابی قدرت سرود» موضوع یادداشت سیدسجاد جلیلی است. چرایی عدم شناخت کافی از سرود و مطالبات امروزی دلیل سیدمحمد میزبانی مبنی بر اهمیت آسیب‌شناسی وضعیت فعلی سرود است.
روایت ساخته شدن نخستین سرود انقلابی به وسیله حمید شاهنگیان، یادداشت «سرود باید صدای جامعه باشد» نوشته مهدی‌ صفارهرندی و بررسی ویژگی‌ها و معیارهای سرودهای انقلابی از سوی حسین احمدی و «دو کلید برای احیای دوباره سرود»  نوشته ریحانه حسینی از دیگر بخش‌های شماره 39 ماهنامه حلقه وصل است. 
در این شماره گفت‌وگویی با عنوان «بیلان، بیلان، بیلان و دیگر هیچ» با افشین کردستانی آمده است و مهدی شمس نیکنام در خصوص جایگاه سرود در وضعیت فعلی معتقد است که «همه سر جای خودشان هستند». 
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این ماهنامه با شماره  5-77655134 تماس بگیرید. 
captcha