همزبان شدن مفتی موریتانی با وهابی‌ها در خطبۀ عید
کد خبر: 3530210
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

همزبان شدن مفتی موریتانی با وهابی‌ها در خطبۀ عید

گروه بین‌الملل: تکرار ادعاهای واهی عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران در خطبۀ نماز عید قربان در نواکشوت که در حضور رئیس‌جمهور موریتانی و اعضای دولت و دیگر مسئولان این کشور و دیپلمات‌ها قرائت شد، به موضوعی جنجالی در این کشور تبدیل شده است.

همزبان شدن مفتی موریتانی با وهابی‌ها در خطبۀ عید
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، احمد ولد المرابط حبیب الرحمان، خطیب مسجد جامع و مفتی موریتانی، در خطبه نماز عید قربان با تکرار ادعاهای مفتی‌های وهابی سعودی درباره «نفوذ جریان صفوی فارسی شیعه در موریتانی» هشدار داد.
احمد ولد المرابط چندین بار این ادعاهای خود را در خطبۀ نماز عید قربان تکرار کرد.
سایت روزنامه القدس العربی تأکید کرد که مفتی موریتانی، از افراد نزدیک به دربار سعودی است.
مفتی موریتانی همچنین مدعی شد: این جریان در موریتانی فعال شده و درحال تفرقه افکنی است.
روزنامه‌نگار موریتانیایی: کشور در معرض تهدید وهابیت است
«ابی ولد زیدان»، روزنامه‌نگار موریتانیایی با انتقاد شدید از خطبۀ مفتی این کشور، در صحفه توئیتر خود نوشت: سخنان ولد حبیب الرحمن درباره نفوذ شیعه و خطر آن موضوعی بی‌اهمیت است، و نمی‌خواهم از آن انتقاد کنم؛ این یک داستان قدیمی برای جلب توجه شیوخ عرب منطقه (خلیج فارس) به ویژه عربستان سعودی است.. ولی انتقاد من امروز درباره این مسئلۀ خطرناک است که موریتانی از طریق خطبه رسمی عید، وارد جدال و کشمکش سیاسی بین عربستان و تهران شده است.
وی افزود: این موضوع ربطی به مفتی ما ندارد، و نباید به عنوان یک اولویت در خطبه عید مقابل رئیس‌جمهور و اعضای دولت و دیپلمات‌ها مطرح می‌شد.
این روزنامه‌نگار موریتانیایی خاطرنشان کرد: نفوذ وهابیت در کشور از طریق ولید حبیب الرحمان بسیار خطرناکتر از نفوذ شیعیان است.
وی هشدار داد: موضوع نفوذ شیعیان یک توهم است، اما نفوذ وهابیت را می‌توان در خطبۀ سعودی وهابی دید که بدون شرم و حیا در روز عید توسط مفتی کشور و امام مسجد جامع خوانده می‌شود، و همچنین حضور صدها عضو داعش و القاعده (در موریتانی) و هزاران نفری که به دنبال فرصت هستند .. و ده‌ها قربانی در الغلاویه و تورین (مناطقی در شمال موریتانی) و حتی در اطراف نواکشوت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۱۰:۲۲
0
1
اینا تیرهای سمی وهابیت است برای تفرقه بین دنیای اسلام
captcha