ژاپن صاحب مرکز تبادل فرهنگ اسلامی شد
کد خبر: 3530830
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

ژاپن صاحب مرکز تبادل فرهنگ اسلامی شد

گروه بین‌الملل: سازمان مسلمانان ژاپن، مرکز تبادل فرهنگ اسلامی را به منظور آشنایی ژاپنی‌های علاقمند به اسلام و فرهنگ اسلامی در شهر توکیو تأسیس کرد.

ژاپن صاحب مرکز تبادل فرهنگ اسلامی شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «آسیا»، سازمان مسلمانان ژاپن که دارای 500 عضو است، بعد از یک دهه رؤیای داشتن مرکز اسلامی، مرکز تبادل فرهنگ اسلامی را با هدف معرفی اسلام به ژاپنی‌های علاقمند به اسلام و فرهنگ اسلامی در منطقه «شیناگاوا» در توکیو تأسیس کرد.
سازمان مسلمانان ژاپن دارای یک نمازخانه کوچک در محله «یویوگی» در توکیو بود که پیدا کردن آن برای مسلمانان تازه وارد سخت بود.
در سال 2003 که این سازمان پنجاهمین سالروز تأسیس خود را ثبت کرد، جمع‌آوری پول برای ساخت مرکز اسلامی شروع شد و خرید زمین و ساخت سه طبقه برای مرکز، هزینه‌ای به مبلغ 240 میلیون ین(واحد پول ژاپن) دربرداشت.
مرکز تبادل فرهنگ اسلامی با هدف ارتقای شناخت بین مسلمانان و غیرمسلمانان تأسیس شده و قرار است در مهرماه سال جاری افتتاح شود.
برگزاری کلاس‌های اسلامی به زبان‌های عربی و اندونزیایی از جمله برنا‌مه‌های اصلی این مرکز خواهد بود. 
«کیمیاکی توکوماسو»، رئیس سازمان مسلمانان ژاپن گفت: امیدواریم این مرکز، مکانی برای درک و شناخت عمیق مسلمانان و غیرمسلمانان از همدیگر شود.
وی افزود: عمیق‌تر کردن روابط دوجانبه بین مسلمانان و غیرمسلمانان برای مردم ژاپن نیز سودمند خواهد بود.
captcha