تربیت بیش از 180 هزار قرآن‌آموز در «دیاربکر»
کد خبر: 3531111
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

تربیت بیش از 180 هزار قرآن‌آموز در «دیاربکر»

گروه بین‌الملل: در سال جاری، 180 هزار و 18 قرآن‌آموز طی دوره‌های تابستانی قرآن کریم در استان «دیاربکر» ترکیه، با تعالیم قرآنی و دینی آشنا شدند.


تربیت بیش از 180 هزار قرآن آموز در دیاربکر


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «ینی شفق»، دور‌ه‌های تابستانی قرآن کریم ترکیه امسال از 31 خرداد آغاز شده و در 5 شهریور به کار خود خاتمه داد.
این دور‌‌ه‌های قرآنی که هر سال در برخی از مساجد و  مراکز قرآنی واقع در سراسر این کشور برگزار می‌شود، استقبال خوبی را از طرف شهروندان به همراه داشته است. استان دیاربکر ترکیه یکی از مناطقی است که در سال جاری پذیرای قرآن‌آموزان زیادی از تمام‌ شهر‌ها و روستا‌های این استان بوده است.
«برهان ایشله‌ین»، مفتی استان دیاربکر طی سخنانی در خصوص اهمیت برگزاری دوره‌های تابستانی قرآن کریم، اظهار کرد: آموزش تعالیم قرآنی و دینی به مردم وظیفه اصلی ماست. برای انجام این کار نیز با تمام وجود تلاش خواهیم کرد. به اتمام رسیدن دوره‌های تابستانی قرآن به معنای پایان تعلیم قرآن کریم نیست و ما از فرصتی برای این کار استفاده خواهیم کرد.
مفتی استان دیاربکر، در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به افزایش میزان استقبال مردم از کلاس‌های قرآنی، گفت: سال گذشته به دلیل درگیری‌هایی که در این استان شاهد آن بودیم، تعداد شرکت‌کنندگان به سطحی که انتظار داشتیم نرسید. اما در دوره‌های قرآنی تابستان سال جاری 180 هزار و 18 نفر شرکت داشتند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 
captcha