نشر ارزش‌های متعالی با استناد به قرآن در استرالیا
کد خبر: 3531117
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

نشر ارزش‌های متعالی با استناد به قرآن در استرالیا

گروه بین‌الملل: گروه «مسلمانان برای ارزش‌های متعالی» در استرالیا در راستای مبارزه با بی‌عدالتی علیه مسلمانان، ارزش‌های اسلامی را بر اساس مفاهیم قرآن کریم در جوامع مدرن گسترش می‌دهد.

نشر ارزش‌های متعالی با استناد به قرآن در استرالیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «egyptianstreets»، گروه «مسلمانان برای ارزش‌های متعالی»(MPV) که در استرالیا تشکیل شده است، تلاش دارد ارزش‌های اسلامی را بر اساس آیات قرآن و مکاتب اسلامی در راستای مبارزه با بی‌عدالتی و عدم آزادی بیان و نیز ارائه درک متقابل از اسلام و مبارزه با افراط‌گرایی در جوامع اسلامی و مدرن گسترش دهد.
ریم سوید، مدیر این گروه در مورد شعار، عقاید، تلاش‌ها و پروژه‌های گروه در جوامع برای حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و آموزشی مسلمانان توضیحاتی داد و گفت: معتقدم هدف هر کس که قرآن می‌خواند، جست‌وجوی رحمت و بخشش است و خداوند این رحمت و بخشایش را شامل حال چنین شخصی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه چگونه این گروه و جامعه می‌توانند مباحث مذهبی را اصلاح کنند، افزود: ایجاد فضایی برای تبادل افکار در جوامع بسیار حائز اهمیت است.
سوید اظهار کرد: اسلام تنها نماز و روزه نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از مفاهیم روحانی و فلسفی است که برای درک این دین باید به آنها توجه کرد.
وی با اشاره به یکی از دیدگاه‌های اصلی این گروه که گسترش تفکر انتقادی است، گفت: چنین تفکری درک ما را از قرآن، مفاهیم و عمق پیام‌های آسمانی آن افزایش می‌دهد و کمک می‌کند رازهای زیادی را کشف کنیم که سال‌هاست کشف نشده ‌است.
سوید یکی از پروژه‌های گروه را همکاری با سازمان ملل متحد برای حفظ حقوق مسلمانان در جوامع اقلیت‌ عنوان و تصریح کرد: برقراری ارتباط با غیر مسلمانان و سخنرانی‌های عمومی و گسترش مفاهیم قرآنی در راستای معرفی اسلام پیشرو از جمله برنامه‌های این گروه است.
captcha