پاسخ جوان مسلمان هندی به ابهامات درباره «جهاد»
کد خبر: 3533567
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

پاسخ جوان مسلمان هندی به ابهامات درباره «جهاد»

گروه بین‌الملل: یک جوان مسلمان هندی در پایگاه اینترنتی جوانان هند به ابهامات و سؤالات مطرح‌شده در مورد واژه «جهاد» پاسخ داده است.

انگلیسی/ پاسخ جوان مسلمان هندی به ابهامات موجود در مورد «جهاد»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، یک جوان مسلمان در پایگاه اطلاع‌رسانی «صدای جوانان» (Youth Ki Awaaz) که بزرگ‌ترین محفل آنلاین جوانان هند برای بیان نقطه نظرات آنان است و از سوی سازمان ملل نیز جایزه گرفته، به ابهامات و اشکالات وارد شده در مورد جهاد که در پی خشونت‌های گروه‌های تروریستی مانند داعش گسترش یافته، پاسخ داد.
این جوان مسلمان در پایگاه اطلاع‌رسانی
youthkiawaaz.com این‌طور نوشت: جهاد واژه‌ای است که اغلب با تروریسم مرتبط می‌شود. اما جهاد چیست: جهاد به معنی «جنگیدن برای خدا» است. جهاد انجام می‌شود تا تسلیم در برابر خدا نهادینه شود. جهاد به معنی بیرون رفتن و کشتن صدها و هزاران نفر و بریدن گلوی انسان‌های بی‌گناه نیست.
برای یک مسلمان حقیقی، جهاد به معنی جنگیدن در برابر بزرگ‌ترین دشمن انسان یعنی «شیطان» (نیروی منفی درونی) است. جهاد زمانی انجام می‌شود که به هنگام نماز صبح، رختخواب را ترک می‌کنیم و با خواب می‌جنگیم. جهاد زمانی انجام می‌شود که می‌خواهیم چیز بدی ببینیم یا انجام دهیم اما مقاومت می‌کنیم.

جنگیدن با تمایلات دنیوی جهاد است. جهاد به معنای انتشار دین، تسلیم در برابر خدا با ابزار مناسب یعنی ایمان به خدا، ارتقاء شخصیت و ارتقاء رفتارهای شخصی است. جهاد در سیره نبوی به این معنا است.

در ادامه این مقاله با اشاره به آیات قرآن کریم که «کشتن یک انسان همانند کشتن بشریت است»(آیه 32 سوره مائده) و «خوبی و بدی با هم برابر نیست»(آیه 34 سوره فصلت)، اثبات می‌شود که قرآن از افراط‌گرایی حمایت نمی‌کند، برعکس اقدامات افراط‌گرایان داعش مغایر با اسلام و قرآن است. سپس این پرسش مطرح می‌شود که آیا کسی که از قرآن تبعیت نمی‌کند، مسلمان است؟

این مقاله می‌افزاید: اسلام حامی قداست زندگی، حقوق بشر و صلح است. اسلام آنچه داعش انجام می‌دهد نیست بلکه مهربانی، صداقت، رعایت ادب حتی نسبت به دشمنان است. اسلام فقط یک دین نیست بلکه یک سبک زندگی است.

در پایان آمده است: اگر فکر می‌کنید اسلام مربی تروریسم است با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد و ششصد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند، تاکنون زنده نمانده بودید.
captcha