تدابیر شدید امنیتی ویژه محرم در پاکستان
کد خبر: 3534301
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

تدابیر شدید امنیتی ویژه محرم در پاکستان

گروه بین‌الملل: پلیس پاکستان به منظور حفظ امنیت در مراسم عزاداری محرم تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است.

تدابیر شدید امنیتی ویژه محرم در پاکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، طرحی به منظور اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در تمامی حسینیه‌ها و برقراری امنیت در مسیر راهپیمایی عزاداران در طول محرم‌الحرام در شهرهای مهم پاكستان اتخاذ شده است.
براساس این طرح، تدابیر شدید امنیتی در تمامی مسیرهای شهرهای مختلف پاکستان اجرا شده و این مسیرها تحت نظارت شدید نیروهای پلیس خواهد بود.
این تصمیمات در جلسه‌ای مهم درباره تدابیر امنیتی مراکز پلیس در ماه محرم الحرام در شهرهای پیشاور، مولتان، كراچی، راولپندی و اسلام‌آباد به ریاست عباس مجید خان مروت، رئیس ارشد پلیس عملیات پاكستان اتخاذ شد.
پیشاور سیاه‌پوش شد
همچنین خانه فرهنگ كشورمان در پیشاور به نقل از روزنامه «آج» پیشاور گزارش داد: به احترام ماه محرم و سالروز شهادت امام حسین(ع) شهر پیشاور، مرکز ایالت خیبرپختونخواه سیاه‌پوش شده است.
در همین راستا، اماكن عمومی، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها، كوچه‌ها، مساجد و تكایای عزادار‌ی توسط مسلمانان شیعه و سنی در پیشاور سیاه‌پوش و مراكزی برای نذری و اطعام مردم عزادار تعیین شده است.
به منظور برقراری صلح و امنیت در ماه محرم در پیشاور اجاره‌دادن خانه‌ها در مسیر راهپیمایان عزادار و مناطق اطراف حسینیه‌ها و توقف سواری و موتور سیکلت نیز به مدت یک ماه  در این محله‌ها ممنوع اعلام شده است.
دولت ایالتی خیبر پختونخواه تصمیمات مهمی را به منظور اجرای تدابیر امنیتی در ماه محرم‌الحرام در شهر پیشاور اتخاذ کرده است.
captcha