مقاومت در مبارزه با تکفیر از عاشورا الهام گرفت
کد خبر: 3534947
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
سیدحسن نصرالله:

مقاومت در مبارزه با تکفیر از عاشورا الهام گرفت

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان، طی سخنانی در اولین شب ماه محرم‌الحرام، پیروزی مقاومت را جلوگیری از تحقق اهداف دشمن توصیف و تأکید کرد: مقاومت در مبارزه با تکفیر از قیام اباعبدالله‌ الحسین(ع) در عاشورا الهام گرفته است.

مقاومت در مبارزه با تکفیر از عاشورا الهام گرفت
به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس.تی.وی، سیدحسن نصرالله در این مراسم که شب گذشته، 11 مهر در مجتمع سیدالشهدا در ضاحیۀ جنوبی در بیروت برگزار شد، گفت: پیروزی به معنای جلوگیری از تحقق اهداف اساسی دشمن است. بنابراین هنگامی که مقاومت توانست از تحقق اهداف دشمن جلوگیری کند، پیروز شده است.
نصرالله افزود: هنگامی که مقاومت مانع تحقق اهداف دشمن می‌شود، عالی‌ترین سطح پیروزی محقق شده و مقاومت اهداف خود را محقق کرده است.
نصرالله افزود: مقاومت در سال 2000 میلادی مانع از تحقق اهداف دشمن شد و توانست ضمن بیدار کردن امت، سرزمین و اسرا را آزاد کند و ما این را پیروزی می‌نامیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حادثه عاشورا افزود: در کربلا دو اردوگاه بودند که هر یک هدفی را دنبال می‌کردند. اگر ما تشخیص دهیم که چه کسی در دنیا غالب و چه کسی در آخرت پیروز است، می‌توانیم از پیروزی و شکست سخن بگوییم.
وی افزود: اسلام باقی ماند و گسترش یافت و مذاهب اسلامی بقای خود را مدیون خون‌ها و فداکاری‌های حسین(علیه‌السلام) هستند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان ساخت: حسین(ع) تا امروز باقی ماند تا اسلام حفظ و جاهلان و وحشی‌ها و دشمنان پیامبر(ص) در داخل و خارج رسوا شوند.
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه حوادث کنونی نشان دهنده پیروزی خون بر شمشیر است، بیان داشت: نیروهای مقاومت در مبارزه با جریان تکفیری از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند.
 دبیرکل حزب‌الله همچنین بر حضور در مراسم سوگواری امام حسین(ع) و پرهیز از سر و صدای بلند و ایجاد مزاحمت برای دیگران تأکید کرد.
captcha