مفتی قدس بسته‌شدن مسجد ابراهیمی را محکوم کرد
کد خبر: 3535403
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

مفتی قدس بسته‌شدن مسجد ابراهیمی را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: شیخ «محمد حسین»، مفتی اعظم قدس و فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد ابراهیمی به روی فلسطینیان را محکوم کرد.

مفتی قدس بستن مسجد ابراهیمی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری«gulfeyes»، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و فلسطین و خطیب مسجدالاقصی، با صدور بیانیه‌ای تصمیم اشغالگران صهیونیست برای بستن مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران مسلمان طی شش روز در ماه جاری میلادی(اکتبر) را محکوم کرد.
وی در این بیانیه که دیروز، 12 مهرماه، منتشر شد، اعلام کرد: این اقدام ظالمانه اسرائیل، نمازگزاران مسلمان را از انجام شعایر دینی در این مسجد بزرگ محروم می‌کند و باعث می‌شود که شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به این مسجد به برپایی آیین‌های عبادی خود بپردازند.
شیخ محمد حسین در ادامه اقدام اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیان در منطقه قدیمی قدس و یورش‌های مکرر به مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت: ادیان آسمانی هتک حرمت اماکن ویژه عبادی را حرام شمرده‌اند.

وی در پایان بر ضرورت توقف این اقدامات که مسلمانان را از رسیدن به اماکن عبادی محروم می‌کند، تأکید و
توجیهات اشغالگران صهیونیست را درباره این تصمیمات خودسرانه که مغایر با آیین‌نامه و قوانین بین‌المللی است، رد کرد.
مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل ۱۱ مهرماه، اعلام کردند: مسجد ابراهیمی در الخلیل به بهانه انجام آیین‌‌های عبادی یهودیان به مدت ۶ روز در ماه اکتبر به روی فلسطینیان بسته می‌شود.
این مسجد روزهای ۳، ۴، ۶، ۱۸،۱۲ و ۱۹ ماه اکتبر(۱۲، ۱۳، ۱۵، ۲۱، ۲۷ و ۲۸ مهرماه) به‌روی فلسطینیان بسته‌ است و تنها یهودیان و شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه ورود به این مسجد را دارند.
مسجد یا حرم شریف ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجدالاقصی در سرزمین فلسطین است.

captcha