جایزه معماری اسلامی برای پارک مهاجران دانمارک
کد خبر: 3535655
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

جایزه معماری اسلامی برای پارک مهاجران دانمارک

گروه بین‌الملل: پارک «سوپرکیلن» در کپنهاگ که برای مهاجران مسلمان و با هدف ارتقای روابط بین آن‌ها و غیرمسلمانان ساخته شده است، میان برندگان «جایزه معماری آقاخان» قرار گرفت.

جایزه معماری اسلامی برای پارک مهاجران در دانمارک
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «هافینگتون پست»، جایزه معماری آقاخان که بر روی شیوه‌های بومی و اسلامی و راهکارهای معماری کهن و نوین در توسعه جهان سوم متمرکز است، روز دوشنبه، 12 مهرماه به شش معماری برتر اعطا شد که پارک «سوپرکیلن» در کپنهاگ، پایتخت دانمارک نیز بین برندگان این جایزه بود.
وجود مجسمه‌هایی با موضوع اسلامی ویژگی این پارک است که آن را متمایز می‌سازد.
این پارک در منطقه محروم مهاجران مسلمان در کپنهاگ، به عنوان محلی برای دیدار مسلمانان و مردمی متشکل از 60 ملیت این شهر ساخته شده است.
شش برنده این جایزه از میان 348 پروژه معماری از 69 کشور دنیا توسط هیئت داورانی از متخصصین معماری انتخاب می‌شوند.
محمد الاسد، از اعضای کمیته برگزاری این جایزه گفت: معماری می‌تواند وسیله ارتباط بین مردم و روشی برای به نمایش گذاردن اشتراکات بین جوامع مسلمانان سرتاسر دنیا باشد.
وی افزود: با توجه به تنش‌های موجود بین مهاجران و غیرمسلمانان در اروپا، این پارک یک معماری بی‌نظیر است زیرا مردم ادیان مختلف را کنار هم جمع می‌کند و باعث ارتباط بین آن‌ها می‌شود.
جایزه معماری آقاخان جایزه‌ای است که هر سه سال یک بار از سوی بنیاد شبکه توسعه آقاخان به یک یا چند معمار زنده اعطا می‌گردد.
این جایزه که در سال ۱۹۷۷ میلادی از سوی کریم آقاخان پایه گذاشته شده از نظر مالی برترین جایزه معماری در جهان به شمار می‌آید. به برنده این جایزه ۱ میلیون دلار آمریکا اهداء می‌شود.
captcha