همنوایی با اسیران کربلا در تانزانیا + عکس
کد خبر: 3538177
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

همنوایی با اسیران کربلا در تانزانیا + عکس

گروه بین‌الملل: راهپیمایی «همنوایی با قافله اسیران کربلا و حضرت زینب(س)» امروز، 25 مهرماه، در شهر «دارالسلام» تانزانیا برگزار شد.

همنوایی امروز تانزانیایی‌ها با اسیران کربلا + عکس
علی باقری، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: راهپیمایی همنوایی با اهل بیت(ع) و قافله اسرای کربلا و حضرت زینب(س) امروز در منطقه «تمک» دارالسلام برگزار شد.
وی افزود: شیخ حمید جلال، رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) در این راهپیمایی درباره فلسفه عاشورا سخنرانی کرد و راهپیمایان مسیری 7 کیلومتری را با شعار «لبیک یا حسین» و نوحه‌خوانی طی و وفاداری خود را به نهضت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اعلام کردند.
مفتی تانزانیا: عاشورا اسلام را بیمه کرد
باقری تصریح کرد: شیخ سالم الهادی، مفتی اهل سنت تانزانیا طی سخنانی در راهپیمایی دارالسلام گفت: نهضت عاشورا اسلام را بیمه کرد.
شیخ الهادی با تأکید بر تلاش برای حفظ وحدت اسلامی، امام حسین(ع) را عامل وحدت مسلمانان دانست و افزود: همواره و در همه جا باید این پیام امام خمینی(ره) را که «وحدت یک ضرورت برای جهان اسلام است» به یاد داشت و آن را مورد توجه قرار داد.
در پایان این مراسم که از سوی مؤسسه «بلال مسلم میشن» تانزانیا برگزار شده بود، پس از تجمع راهپیمایان در کنار حوزه و مجتمع آموزشی بلال، شیخ علی دینا، امام جمعه مسجد جامع شیعیان خوجه اثنی‌عشری این کشور گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتب ظلم‌ستیزی است و شعارش این است که نه به کسی ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.


captcha