شوک بزرگ برای هواداران جنبش ضد اسلامی پگیدا
کد خبر: 3538521
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

شوک بزرگ برای هواداران جنبش ضد اسلامی پگیدا

گروه بین‌الملل: کاهش چشمگیر طرفداران جنبش ضد اسلامی «پگیدا» در تظاهرات دومین سالگرد تأسیس آن در شهر «درسدن» آلمان باعث شوکه‌شدن هواداران و اعضای این جنبش شد.

کاهش چشمگیر طرفداران جنبش ضد اسلامی «پگیدا»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبریchristiantoday»»، جنبش نئونازی پگیدا(اروپایی‌های مهین‌پرست علیه اسلامی شدن غرب) که سال گذشته در نخستین تجمع خود 25 هزار شرکت‌کننده داشت، امسال تنها با 6500 نفر و با نظارت 1700 نیروی پلیس دست به تظاهرات زد که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.
کاهش چشمگیر طرفداران پگیدا در تظاهرات دیروز یکشنبه، 25 مهرماه باعث اظهار امیدواری وزیر کشور آلمان در ادامه‌نداشتن این تظاهرات شد و وی عنوان کرد: این آخرین باری باشد که پگیدا سالگرد تأسیس برگزار می‌کند.
سال گذشته جنبش نئونازی پگیدا، ۶ فوریه (۱۷ بهمن) را روز «سنگر اروپا» نامید و از تمامی طرفدارانش در سراسر این قاره خواست به خیابان‌ها بروند. در همین راستا حدود ۱۵ هزار تن در شهر درسدنِ آلمان که محل تولد جنبش پگیدا در سال ۲۰۱۴ بود، تجمع کردند و ده‌ها هزار نفر دست‌کم در ۱۴ کشور اروپایی تظاهرات کردند و در شش نقطه از این اعتراضات، پلیس با طرفداران پگیدا درگیر شد.
گروه ضد اسلامی و راست‌ افراطی پگیدا در طول سال گذشته بارها به سازماندهی تظاهرات و تجمعاتی علیه حضور پناهجویان در آلمان و اروپا و سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در قبال پناهجویان پرداخته است.
 لوتس باخمن، سارق سریالی و قاچاقچی مواد مخدر، رهبر این جنبش خود متولد درسدن است. او در سخنرانی‌های خود گفته بود: ما می‌خواهیم هویت خود، آداب و رسوم و سنت خود را حفظ کنیم و هر کس که این موضوع برایش ناخوشایند است، به اشتباه در آلمان زندگی‌ می‌کند.
جالب توجه این است که در مونیخ، شهری که در آن مهاجران زیادی زندگی می‌کنند و شهروندان آلمانی هر روز رنج زندگی پناهندگان را تجربه می‌کنند، همبستگی قوی‌تر است و کمترین تعداد مهاجران در درسدن زندگی می‌کنند و مردم درسدن هنوز در حال و هوای جنگ جهانی دوم باقی مانده‌اند و دنبال افراط‌گرایی، تعصب، بیگانه‌ستیزی و آشوبگری هستند تا جاییکه باخمن در پی انتشار عکسی از خودش با شمایل هیتلر خشم عمومی را برانگیخت و این موضوع سبب کناره‌گیری وی از رهبری این گروه شد.
وی به دلیل «آشغال و حیوان» خواندن خارجی‌ها به اتهام «تحریک» در شهر درسدن در شرق آلمان محاکمه شد.
در آلمان حدود ۴ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند. در ایالت «زاکسن» که شمار مسلمانان اندک است، جنبش پگیدا بیشترین طرفداران را دارد.
captcha