بیانات مقام معظم رهبری درباره نهضت حسینی در عراق منتشر شد
کد خبر: 3540424
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
به زبان عربی؛

بیانات مقام معظم رهبری درباره نهضت حسینی در عراق منتشر شد

گروه بین‌الملل: بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) در قالب کتابی به زبان عربی در عراق ترجمه و منتشر شد.

بیانات رهبری درباره نهضت حسینی به عربی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  baghdad.icro، این کتاب در قالب 165 صفحه مشتمل بر سخنرانی‌های امام خامنه‌ای در مناسبات متعدد در مورد نهضت حسینی است که از زبان فارسی به زبان عربی ترجمه و با تیراژ 3 هزار نسخه چاپ شده است.
محورهایی که امام خامنه‌ای در سخنرانی‌های خود بر آن تأکید داشتند، شامل مطالبی از جمله اهداف و نتایج واقعه عظیم عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، عبرت‌های عاشورا، نقش عاشورا در بقای دین اسلام و تحریفات عاشورا است.
انتشار مجله الهدی ویژه بیداری اسلامی
گزارش دیگری نیز حاکی است به مناسبت برگزاری همایش شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در شهر بغداد، بیست و‌نهمین شماره نشریه الهدی به بررسی ابعاد و جوانب پدیده بیداری اسلامی اختصاص یافت.
در این شماره از فصلنامه الهدی 9 مقاله علمی و پژوهشی پیرامون ابعاد مختلف بیداری اسلامی در جهان اسلام و همچنین نگاه نخبگان و اندیشمندان اسلامی به این موضوع توسط اساتید و پژوهشگران عرب به رشته تحریر درآمده است.
بیداری اسلامی و تغییر نقشه منطقه، امام خمینی(ره) و بازسازی اندیشه سیاسی اسلام، انقلاب اسلامی و بیداری از دیدگاه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، تحولات سیاسی در جهان عرب، تأثیر اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) بر ویژگی انقلابی‌بودن در جهان عرب، چالش‌ها و موانع بیداری اسلامی، مستضعفان در اندیشه امام خمینی(ره) و مبانی و ابعاد انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی از عناوین مقالات این شماره از نشریه است.

آماده//بیانات رهبری درباره نهضت حسینی در عراق منتشر شد
captcha