امام(ره) و انقلاب ایران در قلب سنگالی‌ها جای دارد
کد خبر: 3542002
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
خلیفه مریدیه سنگال:

امام(ره) و انقلاب ایران در قلب سنگالی‌ها جای دارد

گروه بین‌الملل: شیخ مختار امباکی، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در قلب سنگالی‌ها جای دارد.

امام(ره) و انقلاب ایران در قلب سنگالی‌ها جای دارد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیئت همراه که به دعوت رهبران دینی سنگال برای شرکت در همایش بین‌المللی «هویت اسلامی و چالش‌های جهانی‌شدن» به این كشور سفر كرده‌اند، با شیخ مختار امباکی، خلیفه طریقه مریدیه دیدار و راه‌های همکاری‌های مشترک بررسی کرد.
در این دیدار كه رمضان‌خانی، معاون امور مجلس مجمع اهل بیت(ع) و حاجی علی‌زاده، رئیس اداره آفریقای مجمع حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ضمن ابلاغ سلام ملت و رهبر ایران به شیخ امباکی آمادگی کشورمان را برای تعامل بیشتر با جریان‌های تصوف سنگال اعلام كرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سخنان خود، از شیخ امباکی برای سفر به ایران و مشاهده فضای دینی ـ فرهنگی کشورمان دعوت کرد.
خلیفه مریدیه طی سخنانی، گفت: ایران و انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در دل سنگالی‌ها جای دارد و ما از هرگونه تعامل سازنده با ایران استقبال می‌کنیم.
در این سفر که قشقاوی، سفیر و سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران و معتقدی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و نیز دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) حضور داشتند، ملاقات با آتوجاین، دبیرکل سازمان جوانان مریدیه، بازدید از مسجد جامع طوبی، زیارت قبر شیخ احمدو بامبا، رهبر فقید مریدیه و مصاحبه با چند رادیو و تلویزیون سنگال از دیگر برنامه‌های انجام‌شده بود.
رایزنی فرهنگی ایران در سنگال زمان همایش بین‌المللی «هویت اسلامی و چالش‌های جهانی‌شدن» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اختری را هشتم و نهم آبان‌ماه اعلام کرده است.

captcha