ادبیات تمسخر دلیل استعفای دبیرکل
کد خبر: 3542390
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

ادبیات تمسخر دلیل استعفای دبیرکل

گروه بین‌الملل: «أیاد امین مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، دیروز، 10 آبان‌ماه، از سمت خود استعفاء داد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی استعفا داد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، با وجود این که دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی و رسانه‌های سعودی استعفای ایاد امین مدنی را به خاطر مسائل درمانی و سلامتی مرتبط می‌دانند، اما به نظر می‌رسد عبارت تمسخر‌آمیز وی علیه رئیس‌جمهور مصر در اجلاس اخیر سازمان آیسسکو در تونس دلیل این استعفاء بوده است.
در این میان، عربستان سعودی «یوسف العثیمین»، وزیر امور اجتماعی پیشین این کشور را به عنوان نامزد تصدی پست دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی معرفی کرده است.
یادآور می‌شود، وزارت امور خارجه مصر با ارسال نامه‌ای خطاب به سازمان همکاری اسلامی، برکناری مدنی را به علت آنچه عدم کفایت اداری وی خوانده، خواستار شده بود.
ایاد امین مدنی پیش‌تر سکان وزارت حج و وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان را بر عهده داشته و از اوایل سال 2014 میلادی مسئولیت دبیرکلی سازمان همکاری اسلامی را بر عهده گرفته است.
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو این سازمان در تونس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر را مورد تمسخر قرار داد.
مدنی در بدو سخنرانی‌اش می‌خواست «محمد باجی قائد سبسی»، رئیس‌جمهور تونس را مورد خطاب قرار دهد که اشتباها نام السیسی را بر زبان آورد و گفت: اشتباه فاحشی بود اما من مطمئنم در یخچال خانه شما به غیر از آب چیز دیگری هم پیدا می‌شود بر خلاف آقای السیسی.
این کنایه مدنی که سابقه عهده‌داری وزارت حج و رسانه و فرهنگ عربستان را نیز در کارنامه خود دارد، به اظهارات اخیر رئیس جمهور مصر بود که در نشست ملی جوانان این کشور گفته بود من در یک خانواده ثروتمند بزرگ شدم، اما زمانی رسید که حدود 10 سال یخچال خانه‌ام جز آب چیز دیگری نداشت اما با عزت نفس کسی صدای مرا نشنید.
در پی انتشار فیلم اظهارات مدنی رسانه‌های مصری به شدت از مدنی انتقاد کردند و «مصطفى بکری»، منقد مصری در شبکه البلد گفت: توهین مدنی به همه مردم مصر بوده و این اهانت مورد قبول نیست و نباید یکی از مسئولان پیشین عربستان آن را به زبان بیاورد.
captcha