بعد دینی دشمنی با آمریکا از بعد سیاسی آن قوی‌تر است
کد خبر: 3543267
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
خطیب جمعه تهران:

بعد دینی دشمنی با آمریکا از بعد سیاسی آن قوی‌تر است

گروه سیاسی: آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در تظاهرات سراسری یوم الله سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: دشمنی با آمریکا نه تنها بعد سیاسی، یلکه بعد دینی داشته و در متن دین ماست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 14 آبان ماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری تظاهرات سراسری ملت ایران در گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: 13 آبان روز دشمنی با آمریکاست که این دشمنی تنها بعد سیاسی ندارد، بلکه بعد دینی هم دارد که قوی‌تر از بعد سیاسی است.
وی افزود: اساساً این دشمنی هم وجهه دینی دارد و هم وجهه عقلانی؛ وجهه دینی این دشمنی آن است که در قرآن می‌گوید لازم است از ابراهیم و همراهانش تبعیت کنید و به آنها تأسی کنید در حالی که دشمنان از شما بیزار هستند؛ یا در جای دیگری به پیامبر می‌فرماید به کافران بگو نه شما راه ما را می‌روید و نه ما راه شما را می‌رویم.
خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه دشمنی با امریکا در متن دین ماست، گفت: ممکن است گاهی با کفار قراردادی ببندیم اما با آمریکا نمی‌توانیم چرا که آمریکا اصلاً انسانیت را فراموش کرده و به هیچ یک از ضوابط انسانی پایبند نیست؛ نشستن و صحبت کردن و قرارداد بستن با آمریکایی که امروز می گوبد «بله» فردا می گوید «نه» کار درستی نیست؛ چرا که عقلانیت اجازه نمی دهد با چنین عنصری مذاکره کرد.
عضو هیئت رئیسه مجس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مردم به خوبی دشمن خود را شناخته اند، اظهار کرد: روز گذشته مردم در تظاهرات مشت محکمی بر دهان آمریکا کوبیدند و او را برای برگشتن مجدد مأیوس کردند با این حال بابد مراقب رفتار آمریکا بود.
موحدی کرمانی افزود: اینکه امام (ره) می فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر استکبار بزنید برای این است که آمریکا را هیچ‌گاه فراموش نکنیم که البته مردم هیچگاه جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند.
بنابراین گزارش، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه صفر و تبریک پیروزی امام حسین(ع) بر یزیدیان گفت: عاشورا دو روی سکه داشت که یک روی آن به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و یارانش بود اما روی دیگر آن پیروزی ایشان بر یزیدیان بود.
امام جمعه موقت تهران افزود: مردم گرفتار غفلت شدند و با امام حسین(ع) جنگیدند که این غفلت به خاطر حب دنیا به وجود آمد اما بعد از جنگ وضعیت متفاوت شد و همان ها بصیرت و آگاهی پیدا کردند و پی به جنایاتشان بردند و اعتراف کردند و از جهل نجات پیدا کردند و متنبه و بیدار شدند و صف توابین را شکل دادند.
وی گفت: در واقعه عاشورا بنیان سست باطل و قدرت حق را می بینیم که باطل را محو کرد و خود ماندگار شد؛ تجلی این آیه «كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ؛ تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا» را می بینیم.
موحدی کرمانی با بیان اینکه در روی سکه عظمت و قدرت الهی، عظمت اهل بیت(ع) و قدرت حق و سستی باطل را می بینیم، اظهار کرد: تمام آنچه بر روی این سکه نقش بسته مرهون تدبیر عمیق امام حسین(ع) است که همان تدبیر الهی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعد تربیتی نهضت عاشورا گفت: تدبیر امام حسین(ع) بعد تربیتی این نهضت است که توانستند با این تدبیر نظام طاغوتی یزید را سرنگون کنند؛ باید این تدبیر را در زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی مورد توجه قرار بدهیم؛ اگر قرار باشد سعادتمند بشویم باید این تابلو را پیش روی خود داشته باشیم و بر اساس آن زندگی فردی و حکومتی خود را پیش ببریم.
موحدی کرمانی تصریح کرد: در حکومت اسلامی باید یک اتاق فکر باشد تا تمام معضلات و مشکلات و چالش هایی که وجود دارد در آنجا مورد بررسی قرار گرفته و راه حلی برای آن یافت؛ اگر در ادارات فساد است، اگر در جامعه فساد اخلاقی است، اگر بیکاری است و حتی اگر در بین عده ای به آمریکا گرایش وجود دارد باید برای این مشکلات راه حلی یافت.
وی با بیان اینکه باید به رشد علمی و تقویت باورها که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است توجه ویژه ای شود، اظهار کرد: مسئولان باور کنند که می توان روی پای خود بایستند و کشور را قائم به خود قرار دهند و می توان مشکلات را حل کرد؛ نباید در دل مسئولان این معنا باشد که باید مشکلات را با آمریکا حل کرد.
خطیب جمعه تهران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر انعکاس جنایات و توطئه های آمریکا علیه ملت ایران در کتب درسی و دانشگاهی گفت: باید مسئله نفرت و انزجار و دشمنی با آمریکا از دوران کودکی تا دوران نوجوانی و جوانی در فرزندانمان تثبیت شود.
وی گفت: باید مسئولان جریان های مختلف را بشناسند و از جریان های مثبت حمایت کرده و با جریان های منفی مبارزه کنند؛ چالش ها و بحران ها باید شناسایی و ریشه یابی شود و راه گذر از آنها را باید شناخت و به مردم تعلیم داد و اجرا کرد.
موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه ما می توانیم، افزود: نگوییم شدنی نیست و نمی شود؛ مسئولان نگویند نمی شود چرا که همه این مشکلات قابل حل است؛ امروز می توانیم در مقابل آمریکا بایستیم و می توانیم قدرت آمریکا را در هم بشکنیم و راه حل این کار منفور کردن آمریکا در دنیاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر جنایات آمریکا را به دنیا بگوییم نتیجه این می شود که کسانی که به آمریکا دل بسته اند متوجه می شوند که از آمریکا چیزی به آنها نمی رسد و آمریکا «كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ» است.
موحدی کرمانی تصریح کرد: برجام هیچ نتیجه ای نداشت جز اینکه جهانیان فهمیدند آمریکا دروغ می گوید و خلف وعده می کند، تحریم ها را برنداشته و بلکه تشدید کرده، همین کافی است.
وی افزود: خوشبختانه دشمنان احمق هستند و خیال می کنند با این روش ها می توانند بمانند اما ریشه به تیشه خود می زنند.
خطیب جمعه تهران گفت: امام حسین(ع) در برابر یزید اینگونه بود و با اعمال خودش، رسوایش کرد؛ امام حسین(ع) نیرویی نداشت که بتواند یزید را شکست بدهد اما توانست با رسوا کردن و برملا کردن جنایات یزید، او را شکست بدهد؛ به گونه ای شد که کسانی که جنایت کرده بودند خود از جنایاتشان ناله می کردند.
موحدی کرمانی گفت: در ماه صفر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در میان زنان و مردان یک هفته مجلس عزا و سوگواری امام حسین(ع)‌برگزار کردند و در کنار گوش یزید، جنایات یزیدیان را بازگو کردند و این برای حسینیان یک پیروزی بود.

captcha