4 زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به شیعیان
کد خبر: 3543295
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

4 زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به شیعیان

گروه بین‌الملل: تظاهرات مسالمت‌آمیز شمار زیادی از شیعیان در مقابل نهادهای دولتی نیجریه که امروز، 14 آبان‌ماه، در شهر آبوجا»، پایتخت این کشور برگزار شد با خشونت نیروهای امنیتی و پلیس به زخمی‌شدن 4 شهروند انجامید.

4 زخمی در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به شیعیان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «تقریب»، شمار زیادی از هواداران علامه زکزاکی برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، همسر و تنی چند از نزدیکان وی در نیجریه در آبوجا تظاهرات مسالمت‌آمیز کردند که با حمله پلیس به خشونت کشیده شد.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی، شمار زخمی‌شدگان رو به افزایش است و تاکنون هیج مقام دولتی در این خصوص پاسخگو نبوده است.

تجمع‌کنندگان خواستار آزادی سریع شیخ ابراهیم زکزاکی و توقف رفتار خشونت‌آمیز و ضدانسانی ارتش و نیروهای امنیتی این کشور با شیعیان این کشور شدند.

بر اساس اعلام منابع محلی، پلیس ضد شورش آبوجا با راهپیمایان برخورد و چند نفر از آنها را دستگیر کرد، بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این تظاهرات همچنان در دیگر مناطق شیعه‌نشین نیجریه ادامه خواهد داشت.

تظاهرات مسالمت‌آمیز شیعیان نیجریه در حالی ادامه دارد که نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به وضعیت نامساعد شیخ زکزاکی در زندان و رفتار ضدانسانی و خشونت‌آمیز دولت و ارتش نیجریه با شیعیان ساکن در این کشور هشدار داده‌اند.

در روز 13 دسامبر 2015 بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله شهر «زاریا»، شمار زیادی از شیعیان این کشور کشته و زخمی شدند و شیخ ابراهیم زکزاکی توسط ارتش نیجریه بازداشت و زندانی شد.

این در حالی است که تلاش‌های بین‌المللی کارشناسان حقوقی در نیجریه برای آزادی علامه زکزاکی ادامه دارد.
captcha