وهابیان و حامیان غربی ـ عربی یزیدیان زمانه‌اند/ برای مدافعان حرم ارزش قائلیم
کد خبر: 3543954
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
مشاور مدیرعامل خبرگزاری «راشا تودی»:

وهابیان و حامیان غربی ـ عربی یزیدیان زمانه‌اند/ برای مدافعان حرم ارزش قائلیم

گروه بین‌الملل: «ورونیکا کراشنینیکووا» عنوان کرد: یزیدهای امروز و زمانه ما تروریست‌های وهابی هستند و همینطور کسانی‌که در دنیای عرب و غرب تروریست‌ها را حمایت می‌کنند.

وهابیان و حامیان غربی ـ عربی یزیدیان زمانه‌اند/ برای مدافعان حرم ارزش قائلیم
ورونیکا کراشنینیکووا: مشاور مدیرعامل خبرگزاری راشا تودی

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،ورونیکا کراشنینیکووا(Veronika Krasheninnikova)، مشاور مدیرعامل خبرگزاری «راشا تودی» (Russia Today) در نشستی که روز گذشته، یکشنبه 16 آبان‌ماه، با عنوان «روش کار یا فعالیت‌های رسانه‌های روسیه در شرایط فشار سیاسی و اطلاعاتی» در بخش رسانه‌های خارجی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، از لزوم گسترش همکاری‌های رسانه‌های ایران و روسیه برای مقابله با چالش‌های پیش‌ رو گفت.

وی عنوان کرد: ما در زمان مقدسی در اینجا گردهم آمده‌ایم؛ قرن‌ها قبل امام حسین(ع) از بیعت با یزید سر باز زد و به همین خاطر به شهادت رسید. همانند امام حسین، امام خمینی(ره) نیز از اطاعت شاه پهلوی سر باز زد.
کراشنینکوا افزود: یزیدهای امروز و زمانه ما تروریست‌های وهابی هستند و همینطور کسانی که در دنیای عرب و غرب تروریست‌ها را حمایت می‌کنند.
وی گفت: ایران، سوریه و روسیه و بقیه متحدین که کمک می‌کنند برای آزادسازی مناطق اشغال شده و جلوی فعالیت‌های تروریست‌ها و حامیان آن‌ها را می‌گیرند، با تأسی از اصول امام حسین(ع) برای برقراری حق تلاش می‌کنند.
کراشنینکوا ادامه داد: ما برای مدافعان ایرانی حرم ارزش و احترام قائلیم، برای مردانگی و لیاقت سردار سلیمانی ارزش قائلیم. ما در جریان رشادت‌های ایشان در برابر گروه‌های تروریستی هستیم.
وی افزود: برای پاسداشت این رشادت‌ها ما نیز باید در جبهه رسانه تلاش خود را برای شکست تروریست‌های وهابی و حامیان آن‌ها انجام دهیم. باید بدانیم که ما به عنوان اصحاب رسانه مسئولیت سنگینی در این دوره بر دوش داریم.
ورونیکا کراشنینکوا گفت: اگر در فضای مجازی نتوانیم به موفقیت برسیم و نتوانیم مردم را از حقه‌های استکباری آگاه کنیم، آن زمان است که جنگ شروع می‌شود.
وی افزود: جنگ با عراق شروع شد در حالیکه این کشور هیچ ارتباطی با یازده سپتامبر نداشت اما صدایش به جایی نرسید. غرب همچنین با کمک متحدین عربی به جنگ علیه بشار اسد دامن زدند. ما در رسانه‌ها می‌توانیم با اطلاع‌رسانی گسترده و به موقع با این حقه‌ها مقابله کنیم.
وی گفت: در 5 سال اخیر جنگ رسانه‌ها گسترش یافته و دلیل آن این است که کشورهایی مانند ایران و روسیه با هجمه آنان مقابله می‌کنند.

کراشنینکوا افزود: در 10 سال گذشته روسیه قدرت رسانه‌ای بزرگی ایجاد کرده که هم در داخل کشور و هم در خارج فعالیت می‌کنند. در ایران نیز رسانه‌های زیادی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: رسانه‌هایی مانند «راشا تودی» و «اسپاتنیک» در روسیه در سطح بین‌المللی توانسته‌اند جایگاه خوبی به دست بیاورند البته رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی یا رویترز هرگز با این رسانه‌ها همکاری نمی‌کنند اما این رسانه‌ها توانسته‌اند مخاطبان زیادی جذب کنند.
وی افزود: راه‌اندازی پرس‌‌تی‌وی در ایران نیز حرکت بسیار خوبی برای انعکاس اخبار صحیح بود.
ورونیکا کراشنینکوا گفت: من همه رسانه‌های ایران و رسانه‌های صلح‌جو را به همکاری دعوت می‌کنم و امیدوارم به یاری هم بتوانیم با مشکلات پیش‌ روی دنیای امروز مقابله کنیم.
captcha