پایان داوری بخش‌های غیر شفاهی جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3544109
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

پایان داوری بخش‌های غیر شفاهی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات: داوری بخش‌های غیر شفاهی سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در بخش‌های هنری، ادبی، فن‌آوری و پژوهشی صورت گرفته و برگزیدگان این بخش‌ها نیز مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با نزدیک شدن به زمان آغاز سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، داوری بخش‌های غیر شفاهی این دوره از جشنواره در مشهد مقدس پایان یافته است.
بر همین اساس داوری آثار بخش‌های هنری ،ادبی، فن‌آوری و پژوهشی سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت با حضور 57 نفر از داوران برجسته کشوری طی روزهای گذشته در مشهد مقدس که محل برگزاری این دوره از جشنواره است، صورت گرفت و برگزیدگانی که باید در مراسم افتتاحیه مورد تجلیل قرار گیرند نیز مشخص شده است.
کامران میرمعینی، دبیر سیاستگذاری سی ویکمین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان در گفت‌وگوی کوتاهی با ایکنا ضمن اعلام پایان داوری‌های بخش های غیرحضور این جشنواره گفت: اسامی برگزیدگان رشته‌های مختلف بخش‌های غیرآوایی مشخص و به دستگاه‌ها نیز اعلام شده است.
وی افزود: برای ایجاد هیجان بیشتر رتبه‌های نفرات برگزیده به خود شرکت‌کنندگان نیز اعلام نشده است و تنها از آنها برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده است، بنابراین اسامی این افراد و رتبه های آنها تا روز افتتاحیه جشنواره اعلام نخواهد شد.
میرمعینی در عین حال از مشخص شدن داوران این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: تلاش شده است تا در این دوره از مسابقات از داوران برجسته کشوری و بین المللی استفاده شود، علاوه بر حضور داورانی از استان های دیگر تلاش شده است تا از ظرفیت استان خراسان رضوی در این زمینه نیز استفاده شود و داورانی از این استان در ترکیب هیئت داوران حضور داشته باشند.
یادآور می‌شود، سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در مشهد مقدس برگزار می شود. روز پنج شنبه 20 آبان ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. همچنین در حاشیه این جشنواره یادواره علامه طباطبایی نیز روز بعد از برگزاری مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.
بخش شفاهی این دوره از مسابقات شامل رشته‌های، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ کل قرآن، دعا و مناجات خوانی، اذان (آقایان) و آیین سخنوری است.
captcha