آغاز به‌کار ایستگاه‌های قرآنی اربعین در عراق
کد خبر: 3544280
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

آغاز به‌کار ایستگاه‌های قرآنی اربعین در عراق

گروه بین‌الملل: ایستگاه‌های قرآنی عتبات عاليات با توجه به نزدیک‌شدن ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فعالیت خود را آغاز کردند.

آغاز به‌کار ایستگاه‌های قرآنی اربعین در عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان علوی، ایستگاه‌های قرآنی عتبات عاليات طی ایام پیاده‌روی زیارت اربعین از شهر «بصره» واقع در جنوب عراق تا کربلای معلی برپا هستند و برنامه‌های قرآنی گوناگونی را برگزار می‌کنند.
این ایستگاه‌‌های قرآنی به‌همت شوراى عالى قرآن عراق برپا شده که هدف از راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه به زائران، برپایی محافل قرآنی، اجرای مسابقات قرآن، آموزش احکام شرعی و روش صحیح‌خواندن نماز است.
«امیر الکعبی» از مسئولان کمیته اجرایی ایستگاه‌های قرآنی اربعین در این باره گفت: هم‌زمان با آغاز پیاده‌روی اربعین در استان بصره، 21 ایستگاه قرآنی در جاده‌های این استان آغاز به‌کار کرد.
وی افزود: پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی گوناگون در بین این ایستگاه‌ها توزیع شده و برای هر ایستگاه یک تیم تبلیغاتی و چند کارشناس قرآنی در نظر گرفته شده است.
طرح راه‌‌اندازی ایستگاه‌های قرآنی ویژه زائران اربعین حسینی چندسالی است که در مسیرهای پیاده‌روی زائران راه‌اندازی می‌شود که ایستگاه‌‌هایی نیز ویژه بانوان درنظر گرفته می‌شود.
captcha