انهدام گروه جذب کودکان به داعش در اسپانیا
کد خبر: 3544954
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

انهدام گروه جذب کودکان به داعش در اسپانیا

گروه بین‌الملل: پلیس اسپانیا چهار فرد را به ظن جذب کودکان و جوانان به گروه تروریستی داعش در شهر بُرون‌بومِ سئوتای اسپانیا در شمال قارۀ آفریقا، دستگیر کرده است.

انهدام گروه جذب کودکان به داعش در اسپانیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، وزارت امور داخلی اسپانیا در وب‌سایت خود اعلام کرد که این شبکۀ تروریستی بر جذب و شستشوی مغزی کودکان و جوانان و اعزام آن‌ها به مناطق درگیری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه متمرکز بود.
به گفته مقامات اسپانیایی این مظنونین که شامل سه مرد و یک زن هستند، «یک شبکه استخدام عملیاتی و دائمی برای داعش در سئوتا مستقر کرده بودند که برجذب  افراد جوان از جمله کودکان متمرکز بود».
در بیانیه وزارت امور داخلی اسپانیا آمده است: «این هسته تروریستی یک کانال ارتباطی ثابت و دائمی با تروریست‌های داعش در سوریه برقرار کرده بود.»
این بیانیه می‌افزاید ازجمله اهداف اصلی این شبکه تروریستی صدور و پیاده‎سازی روش استخدام خود در سراسر اروپا بوده است.
بر اساس اعلام مقامات اسپانیا از سال گذشته میلادی که دولت اسپانیا سطح تهدید تروریستی در این کشور را از سه به چهار افزایش داد، نیروهای امنیتیِ اسپانیا در مجموع 161 مظنون تروریستی را دستگیر کرده‏‎اند.
اسپانیا یک مرکز مهم برای فعالیت گروه تروریستی داعش در اروپا به‌حساب می‎آید.
گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود 45 درصد از تروریست‎‏های دستگیرشده از سال 2013 میلادی تاکنون دارای ملیت اسپانیایی بوده‏‎اند.
هزاران تن از اتباع خارجی از کشورهای مختلفِ جهان به تروریست‌های داعش پیوسته‌اند.
شورای امنیت سازمان ملل در سال 2014 با انتشار گزارشی از سفر 15 هزار تن از اتباع خارجی به عراق و سوریه برای پیوستن به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی خبر داد.
مرکز ملی مبارزه با تروریسم امریکا نیز سال گذشته از عزیمت 20 هزار نفر از اقصی نقاط جهان از جمله آمریکا با هدف پیوستن به داعش و سایر گروه‌های افراطی به سوریه خبر داد.
بر اساس اعلام این مرکز ستیزه‌جویان خارجی از بیش از 90 کشور، از جمله دست کم 3 هزار و 400 نفر از کشورهای غربی و بیش از 150 نفر از آمریکا برای پیوستن به داعش عازم سوریه شده‌اند.
captcha