بازدید رهبران جمهوری‌خواه از مسجد ویرجینیا بعد از ریاست ترامپ
کد خبر: 3545504
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

بازدید رهبران جمهوری‌خواه از مسجد ویرجینیا بعد از ریاست ترامپ

گروه بین‌الملل: رهبران جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیا برای گفت‌وگو در مورد نگرانی‌های مسلمانان پس از انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، در مسجد شهر «استرلینگ» گرد هم آمدند.

بازدید رهبران جمهوری‌خواه از مسجد ویرجینیا بعد از ریاست ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «nbcwashington»، مسجد جامعه مسلمانان منطقه «آل دالس» موسوم به «Adams» که یکی از بزرگ‌ترین مساجد در آمریکا است، روز جمعه، 21 آبان، از رهبران جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیا دعوت کرد تا با شرکت در مراسم نماز ظهر در مورد نگرانی‌های مسلمانان بعد از انتخاب ترامپ صحبت کنند.
باربارا کام استاک، یکی از رهبران جمهوری‌خواه در این جلسه گفت: هدف ما بحث در مورد نگرانی‌هایی است که می‌دانیم مسلمانان منطقه ما درگیر آن هستند.
وی گفت: فکر می‌کنم ترامپ سیاست منع ورود مسلمانان به آمریکا را لغو کند زیرا سیاست او نقض یکی از اصول مهم و بنیادین آمریکا مبنی بر آزادی مذهب است.
جان ویتبک، رئیس گروه جمهوری‌خواهان ویرجینیا با بیان اینکه هدف ما جمهوری‌خواهان رساندن پیام آزادی است، گفت: چیزی که دوست دارم مسلمانان از من بشنوند این است که جمهوری‌خواهان ویرجینیا به آزادی مذهبی پایبند بوده و آن را محترم می‌شمارند.
وی افزود: جمهوری‌خواهان در کنار مسلمانان هستند و آن‌ها را جزو مردم آمریکا می‌دانند.
مسلمان حاضر در مسجد نیز با ابراز نگرانی‌های خود، آینده پناهجویان سوری را مورد بحث قرار دادند.
رضوان جاکا، رئیس هیئت امنای مسجد «Adams» با دعوت مسلمانان و مردم آمریکا به اتحاد گفت: ما همه مردم را دعوت به صلح و دوستی می‌کنیم و از همین گردهمایی کوچک، پیام صلح خود را به رئیس‌جمهور جدید می‌رسانیم.
captcha