تخریب صدها ساختمان متعلق به مسلمانان روهینگیا در میانمار
کد خبر: 3545755
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

تخریب صدها ساختمان متعلق به مسلمانان روهینگیا در میانمار

گروه بین‌الملل: سازمان دیده‌بان حقوق بشر از تخریب و سوزاندن گسترده ساختمان‌های متعلق به اقلیت مسلمان روهینگیا در روستاهای ایالت راخین در غرب میانمار خبر داد.

تخریب صدها ساختمان متعلق به مسلمانان روهینگیا در میانمار

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای نه‌تنها تأیید می‌کند که روستاهای مسلمانان به صورت گسترده در حال تخریب است، بلکه نشان می‌دهد که شدت فاجعه بیشتر از آن‌ چیزی است که ما تصور می‌کردیم.

این سازمان حقوق بشری تأکید کرد که مقامات میانماری باید با همکاری سازمان ملل گروهی حقیقت‌یاب تشکیل دهند تا بتوانند عدالت و امنیت را برای مسلمانان روهینگیا برقرار کنند. علاوه بر تصاویر ماهواره‌ای که دیده‌بان حقوق بشر آن‌ها را مورد بررسی قرار داده، دیگر سازمان‌های حقوق بشری، رسانه‌ها و هیئت سفرای خارجی که هفته گذشته به میانمار سفر کردند نیز از گستردگی خرابی‌ها در مناطق مسلمان‌نشین در ایالت راخین خبر دادند.
اقلیت مسلمان روهینگیا که عمدتاً در ایالت راخین در غرب میانمار ساکن هستند، با وجود چند نسل اقامت در این کشور هنوز از داشتن حق تابعیت در این کشور بودایی محروم هستند و به همین دلیل از حقوق ابتدایی نیز برخوردار نیستند و همواره مورد خشونت‌ و تبعیض‌های شدید قرار می‌گیرند.
در سال 2012 موجی از خشونت‌ها به تحریک رهبران بودایی افراط‌گرا علیه مسلمانان روهینگیا به راه افتاد که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مردم مسلمان و آواره و ناپدید شدن عده زیادی شد.
موج جدید این خشونت‌ها حدود یک ماه است که آغاز شده و دلیل آن حمله چند فرد ناشناس به 9 نیروی پلیس است که ادعا می‌شود گروهی از مسلمانان روهینگیا عامل این حمله بوده‌اند.
با این ادعا، همه جمعیت اقلیت مسلمان روهینگیا هدف تنبیه جمعی قرار گرفته و انواع جنایات از قتل و تجاوز، تا دستگیری مردم و سوزاندن و تخریب خانه‌ها علیه مسلمانان در حال انجام است.
captcha