یک و نیم میلیون زائر خارجی وارد عراق شدند
کد خبر: 3546559
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

یک و نیم میلیون زائر خارجی وارد عراق شدند

گروه بین‌الملل: وزارت کشور عراق از ورود بیش از یک و نیم میلیون زائر عربی و خارجی(غیر از ایرانیان) به این کشور خبر داد و تاکید کرد که اقدامات قانونی ویژه ورود زائران اربعین به کشور به درستی انجام شده است.

یک و نیم میلیون زائر خارجی وارد عراق شدند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی السومریه نیوز، «سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: به گفته «عقیل الخزعلی»، قائم‌مقام وزارت کشور عراق، تمام کارکنان این وزارتخانه که به نوعی با موضوع سازماندهی ورود زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام به عراق درگیر هستند، بر ضرورت رعایت مراحل و راه‌های قانونی و اداری مربوط اتباع خارجی برای ورود به عراق از جمله تهیه ویزا به‌طور رسمی و قانونی تأکید دارند.
یک و نیم میلیون زائر خارجی وارد عراق شدند
وی گفت: بر اساس قوانین عراق، متخلفان و کسانی که به‌طور غیر قانونی وارد عراق می‌شوند، به کشورشان بازگردانده خواهند شد.
سعد معن در ادامه از ورود بیش از یک و نیم میلیون زائر عرب و خارجی(غیر از ایرانیان) به عراق خبر داد و گفت: اقدامات قانونی ویژه ورود این زائران به درستی انجام شده است و احتمال افزایش تعداد آن‌ها طی روزهای آتی وجود دارد.
سخنگوی وزارت کشور عراق ادامه داد: وزارتخانه در مدیریت این جمعیت میلیونی طبق برنامه‌های از قبل تعیین شده موفق بوده و این مسئله از سوی مسئولان امنیتی، خدماتی وزارتخانه و مردم تأیید شده است.
گفتنی است، استان کربلا هر سال شاهد گردهمایی عظیم میلیون‌ها زائری است که از داخل و خارج عراق در سالروز اربعین امام حسین علیه السلام در کربلا دور هم جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند.
captcha