نشست آموزه‌های قرآن در كليسای دانشگاه آمریکایی
کد خبر: 3547062
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

نشست آموزه‌های قرآن در كليسای دانشگاه آمریکایی

گروه بین‌الملل: کلیسای کارول دانشگاه «واشبرن» در ایالت کانزاس آمریکا دیروز، 28 آبان‌ماه، میزبان نشست معرفی آموزه‌های قرآن کریم و اسلام بود.

معرفی آموزه‌های قرآن در كليساي دانشگاه کانزاس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CJOnline»، عمر حازم، رهبر مرکز اسلامی شهر «توپیکا» در ایالت کانزاس سخنران این نشست بود که توسط کمیته صلح توپیکا برگزار شد.
پس از آنکه دونالد ترامپ، کاندیدایی که گفتمان اسلام‌ستیزی را یکی از محورهای رقابت‌های انتخاباتی خود قرار داده بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شد، مسلمانان شهر توپیکا مانند مسلمانان سراسر آمریکا دچار شوکي بزرگ شد.

پیوستن «کریس کوباچ»، از مقامات ارشد ایالت کانزاس که به اتخاذ مواضع تند علیه مهاجران شهرت دارد به تیم ترامپ نیز نگرانی‌های مسلمانان این منطقه را افزایش داده است.

کمیته صلح توپیکا در کانزاس این نشست را با هدف شناخت بیشتر اسلام و مسلمانان و از بین‌بردن تصورات نادرست برگزار کرد.

حازم در این نشست با صحبت‌کردن در مورد آموزه‌های قرآن کریم گفت: قرآن به ما می‌آموزد که همه انسان‌ها آفریده خدا هستند و این درک همه ما را یکی کرده و بشر می‌نامد. بنابراین چالش ما این است که نباید نسبت به یکدیگر احساس تنفر و تحقیر داشته باشيم.

در این برنامه، شرکت‌کنندگان سؤالاتی در مورد جهاد و نیز حملات انتحاری پرسیدند و سخنران برنامه با توضیح اینکه چنین مفاهیمی به صورتی که افراط‌گرایان استفاده می‌کنند، وجود ندارد، آیاتی از قرآن کریم در نکوهش این اعمال قرائت کرد.

حازم گفت: جهاد به معنای تلاش برای تعالی معنوی است و کشتار انسان بی‌گناه در قرآن همانند قتل بشریت است.

وی در ادامه به بزرگ‌ترین تصور نادرستی که در مورد اسلام وجود دارد نیز پاسخ داد و گفت: مسلمانان به خدای متفاوتی اعتقاد ندارند، خدا همان تعریفی است که از آن به عنوان خالق همه چیز تعبیر می‌شود.

حازم تأکید کرد: تصوری که به خاطر اقدامات تروریستی از اسلام وجود دارد، اسلام نیست و این دین هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد.
captcha