7 راه برای انس بیشتر با قرآن کریم
کد خبر: 3547895
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

7 راه برای انس بیشتر با قرآن کریم

گروه بین‌الملل: آیا شما یکی از کسانی هستید که به ندرت به سراغ قرآن می‌روید؟ یا مرتب قرآن می‌خوانید اما حس می‌کنید که تأثیری که باید بر روی شما ندارد؟

7 راه برای انس بیشتر با قرآن کریم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Muslim Village»، شرایط هرچه هست، راه‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما برای ارتباط بیشتر با قرآن کمک کند.

1. قبل از اینکه به قرآن دست بزنیم، دلمان را چک کنیم

کلید بهره‌بردن و حظ واقعی از قرآن این است که اول قلب و دل را چک کنیم و از خود صادقانه بپرسیم که چرا قرآن می‌خوانیم؟ آیا قصدمان فقط دریافت اطلاعات است و بعد هم آن را فراموش می‌کنیم؟ به یاد داشته باشیم که حضرت محمد(ص) قرآن متحرک بودند یعنی فقط قرآن را تلاوت نمی‌کردند بلکه قرآن را زندگی می‌کردند.

2. وضو بگیریم

وضو گرفتن یک آمادگی جسمی و روانی است و یادآوری می‌کند که ما هر کتابی را نمی‌خوانیم. ما می‌خواهیم با خدا ارتباط برقرار کنیم بنابراین پاکیزه بودن یک اولویت است.

3. هر روز 5 دقیقه قرآن بخوانیم

معمولاً فکر می‌کنیم که باید حداقل یک ساعت را به خواندن قرآن اختصاص دهیم. اگر عادت به مطالعه هر روزه نداشته باشیم، این زمان برای ما زیاد خواهد بود. با روزی 5 دقیقه شروع کنیم. اگر این قدم اول را رعایت کنیم متوجه می‌شویم که به تدریج فرصت بیشتری را صرف حظ بردن از آیات می‌کنیم.

4. مطمئن شویم که متوجه می‌شویم چه می‌خوانیم

اگر عربی نمی‌دانیم، ترجمه یا ترجمه‌های خوبی از قرآن تهیه کنیم و همراه با آیه، ترجمه آن را نیز بخوانیم و در مورد آن فکر کنیم.

5. فرصت دهیم

بعد از خواندن آیات فرصت دهیم تا معانی در ذهن ما بنشینند و در مورد مصداق‌های آن و چگونگی به کار بستن آن در زندگی خودتان فکر کنیم.

6. همراهی کنیم

همواره قرآن یا بخشی از آن را که می‌خواهیم آن روز مطالعه کنیم، به همراه داشته باشیم تا در هر فرصتی که به دست می‌آید به سراغ آن برویم.

7. با خدا نجوا کنیم

از خدا درخواست کنیم که وقتی‌ قرآن می‌خوانیم، ذهن ما را هدایت کند. هدف ما ارتباط خالصانه با خدا به خاطر عشق به او و نیز درک و به کار بستن کلام مبارک او است. از خدا بخواهیم که ما را کمک و هدایت کند.
captcha