مسابقه نقاشی مفاهیم قرآنی در آفریقای جنوبی + عکس
کد خبر: 3548005
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

مسابقه نقاشی مفاهیم قرآنی در آفریقای جنوبی + عکس

گروه بین‌الملل: مسابقه نقاشی مفاهیم قرآنی از نگاه کودکان مسلمان، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی برگزار شد.

مسابقه نقاشی مفاهیم قرآنی در آفریقای جنوبی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم‌زمان با 20 نوامبر (روز جهانی کودک در تقویم سازمان ملل)، مسابقه نقاشی با موضوع به تصویر کشانیدن مفاهیم آیات قرآنی از نگاه کودکان مسلمان، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همكاری مدرسه عصری وینترفلد (WINTERVELD) پرتوریا در آفریقای جنوبی برگزار شد.
در این مسابقه نقاشی که بیش از 100 تن از کودکان مسلمان حضور داشتند، شهروز فلاحت‌پیشه، رایزن فرهنگی ایران گفت: درک و شناخت مفاهیم آیات قرآنی و ایجاد ارتباط میان آن با زندگی روزانه اهمیت بالایی در زمینه تربیت کودکان دارد.
وی با اشاره به موضوعاتی مانند توسعه پایدار، تنوع زیستی و اهمیت آب هر سه را از مفاهیم و مسائل روز جهان دانست که در آیات قرآن کریم اشارات متعددی به این موضوعات شده است.
فلاحت‌پیشه با هدف آشناسازی کودکان با کاربرد مفاهیم و مضامین آیات قرآنی در مواجهه با مسائل روز جهان آیه 31 سوره اعراف، آیه 30 سوره انبیاء و آیه 13 سوره حجرات را به عنوان سه موضوع نقاشی عنوان كرد.
وی در پایان سخنان خود، افزود: آیه اول در رابطه با مفهوم توسعه پایدار و آیه دوم در رابطه با اهمیت آب در جهان امروز و آیه سوم در موضوع تنوع زیستی، قابل طرح است.
بنابر اعلام این خبر، پس از رقابت شركت‌كنندگان در این مسابقه، به 10 نفر اول برگزیده جوایزی به رسم یادبود از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان اهدا شد.

مسابقه نقاشی مفاهیم قرآنی در آفریقای جنوبی + عکس
captcha