واکنش محافل عراقی و لبنانی به جنایت داعش علیه زائران در «حله»
کد خبر: 3548662
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

واکنش محافل عراقی و لبنانی به جنایت داعش علیه زائران در «حله»

گروه بین‌الملل: نهادها و شخصیت‌های لبنانی و عراقی از جمله حزب‌الله، عمار الحکیم و رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه، جنایت وحشیانه داعش در منطقه «حله» عراق علیه زائران اربعین حسینی را محکوم کردند.

حزب‌الله، جنایت داعش علیه زائران در «حله» عراق را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «العالم»، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی وحشیانه باندهای جنایتکار داعشی در منطقه حله عراق علیه زائرانی که از زیارت مقامات اهل بیت(ع) در کربلای معلی و نجف اشرف برمی‌گشتند و به شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها انسان بی‌گناه منجرشد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت در ادامه سریال جنایت‌های تروریستی و کشتاری است که گروه‌های بی‌خرد و بی‌دین مرتکب می‌شوند و خون انسان‌های مؤمن و بی‌گناه را می‌ریزند تا کینه‌های مخفی کرده خود در پشت ادعاهای دینی را تسکین بخشند و سیاست‌های انتقام‌جویانه قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شکست خورده در مقابل اراده عراقی‌ها و میهمانان آنان از دیگر کشورهای اسلامی و عربی را اجرا کنند.

حزب الله لبنان در این بیانیه که شامگاه پنجشنبه صادر شد، به خانواده شهدای عراقی و دیگر کشورها که در این فاجعه تروریستی به شهادت رسیده‌اند، تبریک و تسلیت گفته است.

حزب‌الله همچنین تلاش‌های بیشتر برای ریشه‌کنی تروریست‌ها، جلوگیری از اهداف پست آنها و نابودی آرزوهای اربابانشان را خواستار شده تا کرامت و آزادی ملت عراق حفظ و امنیت و ثبات آنان تقویت شود.

عمار الحکیم انفجار تروریستی حله را محکوم کرد


پایگاه خبری «الفرات نیوز» نوشت: «سید عمار حکیم»، رئیس ائتلاف ملی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی در منطقه «الشوملی» واقع در استان «بابل» عراق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «با شکست اندیشه‌های تکفیری در جوامع اسلامی، فرهنگ قتل و نابودی که وسیله بیان آن افکار است، شکست خورده و از 13 سال پیش ملت عراق و پیروان اهل‌بیت(علیهم السلام) به صورت مستمر هدف حملات گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش هستند که امروز در یکی از شنیع‌ترین جنایات خود، زائران عراقی و مهمانان ایرانی،‌ عرب و پاکستانی‌شان را در استان بابل هدف قرار دادند.

واکنش محافل عراقی و لبنانی به جنایت داعش علیه زائران در «حله»

 عمار الحکیم در این بیانیه ضمن محکوم کردن این جنایت، آن را عکس‌العمل داعش به پیروزی‌های نیروهای عراقی در نبردهای اخیر دانست.

رئيس ائتلاف ملي عراق ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغدار اين مصيبت، انفجار شوملي را نشانه ورشکستگي تروريست‌ها در عراق دانست که با چنين اقداماتی سعی دارند به‌نوعی بر شکست خود در جنگ با نيروهای عراقی سرپوش بگذارند.

واکنش رئیس جمهور عراق به فاجعه حله

همچنین، فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق، انفجار تروریستی در شهر حله در استان بابل عراق را محکوم کرد و گفت: این جنایت بدون قصاص باقی نخواهد ماند.

وی در واکنش به انفجار تروریستی دیروز در این کشور که ده‌ها شهید و زخمی بر جا گذاشت، تاکید کرد: این حملات تروریستی جنایتکارانه، بدون قصاص فوری و عادلانه باقی نخواهد ماند.

حزب‌الله، جنایت داعش علیه زائران در «حله» را محکوم کرد

به نوشته السومریه نیوز، وی ضمن ابراز اندوه از به شهادت رسیدن و زخمی‌شدن شهروندان عراقی و زوار ایرانی و پاکستانی و سایر کشورهای اسلامی در این انفجار ترویستی، تاکید کرد که این حملات تروریستی جنایتکارانه بدون قصاص باقی نخواهد ماند.

رئیس‌جمهور عراق از دستگاه‌های امنیتی در این کشور خواست که ضمن افزایش هوشیاری، تدابیری فوری برای از بین بردن کانون‌های تروریستی که در کمین شهروندان و زائران بی‌گناه هستند، اتخاذ کنند.

دولت آمریکا نیز که خود از کشورهای مهم حامی جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه است و با حمایت مالی و تسیلحاتی از داعش، بیشترین سهم را در پیدایش و قدرت گرفتن این جریان تروریستی داشته است، در موضعی مزورانه و با هدف فریب افکار عمومی، حمله تروریستی داعش به زائران حسینی در حله عراق که به شهادت تعدادی از زائران ایرانی و غیرایرانی منجرشد را محکوم کرد.

«روسیا الیوم» در این زمینه نوشت: کاخ سفید شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی داعش به زائران حسینی در شهر «حله» عراق را که منجر به شهادت تعدادی از زائران ایرانی و غیرایرانی شد را محکوم کرد.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد که این بمب‌گذاری با هدف تشدید تنش‌های فرقه گرایانه صورت گرفته است.

منابع عراقی و ایرانی اعلام کرده‌اند به احتمال زیاد 71 تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند. تاکنون 30 شهید ایرانی شناسایی شده‌اند.
captcha