اطلاعیه آستان عباسی درباره تعداد زائران اربعین
کد خبر: 3548665
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

اطلاعیه آستان عباسی درباره تعداد زائران اربعین

گروه بین‌الملل: هیئت امنای آستان مقدس حضرت عباس(ع) در اطلاعیه‌ای از سرشماری تعداد زائران اربعین حسینی که در طول روز به سمت کربلای معلی در حرکت بوده‌اند، خبر داد.

اطلاعیه آستان عباسی درباره تعداد زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی «کفیل»، در این آمارگیری که توسط دوربین‌های با تکنولوژی بالا انجام گرفته است، مراسم زیارت اربعین حسینی به صورت کاملا مستند به‌عنوان بزرگترین تجمع بشری با خدمات رایگان در جهان و طول تاریخ معرفی شده است.

در اطلاعیه هیئت امنای آستان مقدس عباسی آمده است:

«السلام على الحسين وعلى عليّ بن الحسين وعلى أولاد الحسين وعلى أصحاب الحسين(عليهم السلام)

پس از عرض تسلیت به پیشگاه امام زمان(عجّل الله فرجه الشريف) و مراجع عظام تقلید و امت اسلام به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، از خداوند متعال می‌خواهیم تا بلاد اسلامی را از هر نوع گزندی محفوظ داشته، ضمن قبولی طاعات و عبادات زائران، ایشان را سالم به خانه و کاشانه خویش بازگردانده، ثواب زیارت برای مجاهدان در میادین نبرد با تکفیریون داعشی منظور فرماید.

کربلای معلی این افتخار را داشت تا به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در جریان زیارت میلیونی اربعین حسینی خدمت‌رسانی کند. در این مسیر عتبات مقدسه کربلا نیز بیشترین بهره را در خدمت‌رسانی به زائران داشته‌اند.

از جمله این خدمات، اقدام ارزنده ثبت آمار تعداد زائران توسط نصب دوربین‌های پیشرفته در سه محور بغداد ـ کربلاء، نجف ـ کربلاء و بابِل ـ کربلاء از روز 7 لغایت 20 صفر 1438 هجری قمری در طول ساعات روز و ساعات اولیه شب بوده است.

آمارگیری حرکت زائران در طول شب به دلیل کاهش نور و دید در این آمار وارد نگردیده و مسیرهای العطیشی ـ کربلاء و عین التمر ـ کربلاء را شامل نمی‌گردد. این آمار صرفا افرادی را که با پای پیاده به سمت کربلاء در حرکت بوده‌اند سرشماری نموده و تعداد کل افراد شمارش شده در این مسیر11،210،367 نفر است.

از خداوند متعال می‌خواهیم تا خدمات همگان را مورد قبول قرار داده و همگان را برای انجام آنچه رضایت و خوشنودی او در آن است موفق بدارد».
captcha