تظاهرات شیعیان در محکومیت سرکوب‌های آل‌خلیفه +‌عکس
کد خبر: 3548730
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

تظاهرات شیعیان در محکومیت سرکوب‌های آل‌خلیفه +‌عکس

گروه بین‌الملل: صدها تن از شهروندان شیعی بحرین، امروز، 5 آذرماه، در محکومیت سرکوب‌ها و ظلم و ستم فرقه‌ای رژیم آل‌خلیفه تظاهرات کردند.

تظاهرات شیعیان در محکومیت سرکوب‌های آل‌خلیفه  +‌عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»، در این تظاهرات باشکوه که از مسجد جامع امام صادق(ع) در منطقه «الدراز»(محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم) آغاز شد، صدها تن از شهروندان بحرینی حضور داشتند.

معترضین ضمن سردادن شعارهایی در مخالفت با نظام آل‌خلیفه، پایان‌دادن به نفوذ خاندان حاکم بر بحرین، جلوگیری از تبعیض فرقه‌ای ضد اکثریت شیعه این کشور، لغو محاصره منطقه الدراز و اجازه به شیعیان برای برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق(ع) را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین، آزادی بازداشت‌شدگان سیاسی و بازگرداندن ملیت آیت‌الله عیسی قاسم و توقف فوری محاکمه ایشان را خواستار شدند.

خبر دیگری از بحرین حاکی است که دژخیمان آل‌خلیفه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته از برگزاری بزرگترین نماز جمعه شیعیان در مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز ممانعت کردند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم بحرین از ورود امام جماعت مسجد و شهروندان به شهرک الدراز برای اقامه نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق(ع) جلوگیری کردند که همین مسئله سبب شد، نمازگزاران نماز خود را به صورت فرادا در مسجد جامع امام صادق(ع) اقامه کرده و پس از نماز با برگزاری تظاهراتی اعتراض خود را به سرکوب‌های رژیم بحرین علیه شیعیان این کشور اعلام کنند.

1

2

3

4

5

6

 


captcha