نوزدهمین گردهمایی سالانه رهبران ادیان در استرالیا
کد خبر: 3550549
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

نوزدهمین گردهمایی سالانه رهبران ادیان در استرالیا

گروه بین الملل: نوزدهمین گردهمایی سالانه رهبران ادیان در استرالیا در آستانه پایان سال جاری میلادی در این کشور برگزار شد.

مفتی استرالیا: اتحاد عاملی برای از بین بردن تعصب و نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا، ابراهیم ابو محمد، مفتی استرالیا ضمن سخنانی در نوزدهمین گردهمایی رهبران ادیان مختلف در این کشور که همه ساله در آستانه پایان سال میلادی برگزار می‌شود، بر ضرورت اتحاد و همبستگی با هدف از بین بردن تعصب، نژادپرستی و اشکال مختلف تنفر در جوامع تأکید کرد.
وی افزود: ارزش‌هایی همچون احترام، عشق و تعامل با دیگران در جامعه استرالیا و در میان اقشار مختلف این کشور نهادینه شده است.
ابراهیم ابومحمد در این گردهمایی که شماری از وزیران و مقامات دولتی، مخالفان دولت، رهبران ادیان و اقلیت‌های مختلف ساکن در استرالیا نیز حضور داشتند، تأکید کرد: نژادپرستی و تنگ‌نظری نسبت به دیگران، قبل از این که یک بیماری اجتماعی باشد، نوعی بیماری ذهنی و روحی در فرد به‌شمار می‌رود، به همین دلیل باید این بیماری را در جامعه ریشه‌کن کنیم تا بتوانیم با عشق و اتحاد در کنار یکدیگر زندگی کنیم.
مفتی استرالیا در ادامه اظهارات «پیتر داتون»، وزیر مهاجرت استرالیا درباره مهاجران مسلمان لبنانی را شکل جدیدی از نژادپرستی تلقی کرد و از وی خواست که به مبانی و اصولی همچون دوری از تمایلات نژادپرستانه و تعصبات کورکورانه پایبند باشد.
ابو محمد در پایان اظهار کرد: این نسل از مهاجران لبنانی که پیتر داتون از آن‌ها سخن به  میان آورد، به‌خاطر دستاوردهای بزرگی که برای جامعه استرالیا به ارمغان آورده‌اند، شایسته تقدیر هستند.
پیش‌تر وزیر مهاجرت استرالیا اخیرا در اظهاراتی، مهاجران لبنانی در کشور استرالیا را با جرائم تروریستی مرتبط دانسته بود.
ابراهیم ابومحمد، اندیشمند مسلمان مصری‌الاصل است که از سال 2011 میلادی تاکنون منصب مفتی استرالیا را بر عهده‌ دارد.
captcha