ششمین همایش بین‌المللی قرآن در الجزایر
کد خبر: 3550709
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

ششمین همایش بین‌المللی قرآن در الجزایر

گروه بین‌الملل: ششمین همایش بین‌المللی قرآن کریم دیروز، 13 آذرماه، در دانشگاه اسلامی «عبدالقادر» شهر «قسنطینه» الجزایر افتتاح شد.

افتتاح ششمین همایش بین‌المللی قرآن در الجزایر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «رادیو الجزایر»، این همایش علمی به همت مؤسسه علمی «ابن بادیس» الجزایر و با همکاری کمیته دینی مسجد «الامیر عبدالقادر»(بزرگترین مسجد الجزایر) و در چارچوب سلسله جشن‌های میلاد نبی مکرم(ص) اسلام برگزار شده است.
«محمد عیسی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر، ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه ششمین همایش بین‌المللی قرآن کریم در این کشور گفت: فهم قرآن کریم به‌عنوان کتاب مقدس مسلمانان این زمینه را فراهم می‌آورد که انسان شیوه صحیح را در زندگی خود دنبال کند.
وی در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر به آموزش صحیح قرآن کریم تأکید کرد و گفت: تدبر در مفهوم و معنای حقیقی نص قرآن به‌گونه‌ای که بتوانیم شیوه‌ای متناسب با مقتضیات و نیازهای روزانه مسلمان از این کتاب الهی استنباط کنیم، یک ضرورت مهم است.
وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در پایان اظهار کرد: مساجد همچنان باید نقش شریف و ارزشمند خود در زمینه تقویت و نهادینه‌کردن عشق به خداوند و میهن و دورکردن شهروندان از راه‌هایی که آن‌ها را به گمراهی و مسیرهای ناشناخته می‌کشاند، ایفا کنند.
captcha