دانشگاه اوکلاهما صاحب نمازخانه شد
کد خبر: 3551949
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

دانشگاه اوکلاهما صاحب نمازخانه شد

گروه بین‌الملل: دانشگاه اوکلاهما با باز کردن یک اتاق جدید برای دانشجویان مسلمانی که جایی برای خواندن نمازهای روزانه خود نداشتند، به آنان احساس تعلق و پذیرش داده است.

دانشگاه اوکلاهما صاحب نمازخانه شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «OUDaily»، معین القحیف، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه اوکلاهما می‌گوید: نماز خواندن فریضه‌ای مهم برای من بوده و این نمازخانه کار را برایم بسیار آسان کرده است.

وی افزود: قبلاً مجبور بودم که نمازم را میان قفسه‌های باریک کتابخانه بخوانم. بعداً این نمازخانه را که به درخواست انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه به ما اختصاص داده شده در طبقه دوم کتابخانه پیدا کردم.

چارلز کیمبال، مدیر مطالعات دینی و استاد اسلام دانشگاه اوکلاهما گفت: نماز یکی از اصول پنچانه اسلام و بخش مهمی از این دین است و مسلمانان به وقت نماز، همه چیز را لحظه‌ای رها می‌کنند تا با خدا باشند و او را به عنوان اولویت زندگی خود حفظ کنند.

وی گفت: من اهمیت اختصاص این نمازخانه اختصاصی به دانشجویان مسلمان را درک می‌کنم. چنین جایی باید آرام و ساکت باشد تا فرد بتواند به مناجات خود بدون منحرف شدن حواسش فکر کند.

کیمبال گفت: دانشگاه‌ باید فضایی برای همه دانشجویان فراهم کند زیرا این مسئله سبب تأکید بر تنوع دینی و فرهنگی و احترام متقابل می‌شود.

captcha