نمایندگان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن مشخص شدند/ «سعید پرویزی» و «موسی معتمدی» در ایران
کد خبر: 3553526
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

نمایندگان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن مشخص شدند/ «سعید پرویزی» و «موسی معتمدی» در ایران

گروه مسابقات: با اعلام نتایج دهمین دوره ارزیابی قاریان و حافظان قرآن کریم اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن، چهره نماینده‌های کشورمان در رقابت‌های قرآنی سال آینده مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سرانجام پس از گذشت حدود چهار روز از پایان دوره ارزیابی قاریان و حافظان قرآن کریم، اسامی قاریان و حافظان قرآن کریم اعزامی به مسابقات بین‌المللی اعلام شد تا به این ترتیب نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن در سال آینده نیز مشخص شوند.
موسی معتمدی، حافظ کل قرآن و سعید پرویزی، قاری قرآن در مسابقات ایران حضور خواهند داشت.
حامد علیزاده، مسابقات مالزی 
سیدمصطفی حسینی مسابقات قرائت ترکیه
محمدعلی اسلامی، الجزایر
محمود محمدی‌نیا، حفظ قرآن روسیه
مصطفی اصفهانیان، حفظ قرآن ترکیه
ابوذر کرمی، اردن
محمدرسول تکبیری، حفظ قرآن سودان
علی فیضی، حفظ قرآن در امارات متحده عربی
همچنین سیدمحمد حسینی پور، علیرضا اسحاقی و علی ساجدی مقدم در بخش قرائت و مهدی عبرتی(گیلان) و محمدحسین عربیان(قم) در رشته حفط کل قرآن به مسابقه انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی ایران راه یافتند.

نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مالزی مشخص شدند

نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مالزی مشخص شدند
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رضا نداف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۶:۰۹
1
5
این یک سیاست غلط و تداخل دو سیاست مختلف با همه که نافی یکدیگرند:
هربار خواندن یک مسابقه ی جدیده ، اگر قرار براین باشه ، پس مسابقات کشوری دیگه اعتباری نداره و فقط غربالگری است!
این ظلم آشکاره ، مسابقه در مسابقه که نداریم!!!! اگر این ملاکه پس باید دست کم ، مرحله ی فینال کشوری رو برگزارنکنند که بگن این جا فیناله !!!
هم چنین استرس مسابقات کشوری کجا و این جا کجا؟! چرا تا این اندازه سرنوشت جوانان قرآنی ما به بازی گرفته میشه ؟؟؟!!!!
هم چنین این کار ، زیر سؤال بردن اعتبار مسابقات کشوری و داوری آن است!
حتما باید بازنگری شود!!!!!
جمال حامدفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۶:۲۲
1
4
سلام و عرض ادب
اگر چه نظر داوران و تشخيص آنها بسيار محترم است و معمولا هر نتيجه اي مورد اعتراض قرا خواهد گرفت ولي بايد انصاف داد كه مشكل داوري قرآن در چند سال اخير به يكي از معضلات بزرگ جامعه قرآني بدل شده و فردي كه در مسابقات كشوري اوقاف بعد از چند مرحله با امتياز بالا نفر اول كشور مي شود در ارزيابي اخير نفر سوم است. بله صحبت از آقاي سيد مصطفي حسيني جوان برومند ، خوش صدا و خوش نفس قزويني است كه انصافاً تلاوت ايشان به نظر بنده بسيار برتر و بهتر از فضاي تلاوت آقاي پرويزي است و من معتقدم با اين انتخاب نماينده ايران در مسابقات بين المللي ايران اگر مورد لطف و رحمت داوران قرار نگيرد امتيازي بيشتر از نفر سوم نخواهد داشت. در ثاني مگر چند بار فردي در مسابقات سراسري مورد ارزيابي قرار مي گيرد. هر بار خواندن يك مسابقه جديد محسوب شده و با اين تعدد مسابقات ديگر معنا و اعتبار مسابقه كشوري زير سوال مي رود. متاسفانه اين نحوه برگزاري مسابقات و داوريها در چند سال اخير و نيز چند دستگي هايي كه در مراكز قراني ايجاد شده است جز به كشته شدن استعدادها و اجحاف حقوق آنها به جايي نرسيده و ادامه اين روند قطعا اثرات زيان باري براي قرآن كشور خواهد داشت. از داوران عزيز خواهشمندم لطفاً يك بار ديگر به قرائت هاي آقاي سعيد پرويزي و نيز نفر اول كشور در سال جاري آقاي سيد مصطفي حسيني گوش دهند شايد به اشتباه فاحش و انتخاب ناصحيح خود پي ببرند. الله اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۵
0
3
بنده هم با نظرات این آقایان موافق هستم.
نمیدونید چه فشار و استرسی در این ارزیابی به متسابقین وارد میشه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۸
0
3
واقعا که برای وضعیت داوری در کشورمون متاسفم
مصطفی حسینی با اون خوندن قوی سوم بشه اون وقت آقای پرویزی اول .
این ها ناشی از سلیقه گرائی داوران و عدم اعتنای آن ها به آیین نامه ، وجود افراد غیر متخصص در بین مسوولین قرآنی سازمان اوقاف و بی تقوایی آشکار برخی داوران و مسوولان است .
متاسفم
به عنوان یک قاری حرفه ای وقتی این اخبار را می شنوم ، نسبت به ادامه ی فعالیت قرآنی خود سست و کم انگیزه می شوم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۷:۲۴
0
3
واقعا که ....... شورشو درآورده
Hassan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۸:۲۴
0
3
سلام.
یه نکته که برام عجیبه اینه:
من روز یکشنبه توی یه کانال تلگرامی، اسامی راه یافتن مخصوصا به مسابقه مالزی رو خوندم ولی حالا رسما علام شده.
واقعا دلیل این کارها و این تاخیرها چیه؟
از طرفی به نظر بنده هم این دوره های تکراری ظلم به برندگان مسابقه کشوری هست،
هرچند خوبه که در مسابقه کشوری به جای ۵ نفر چندین نفر جایزه میلیونی می برند!
انشالله شاهد انتخاب تکراری و ظالمانه دوستان، در مسابقات بین المللی تهران، به عنوان اول نباشیم.
چون واقعا سطح مسابقات ما رو خیلی پایین آورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۹:۰۹
0
3
اخه چه جوری آقای مصطفی حسینی تو مسابقات اوقاف اول میشن و رتبه ممتاز میگیرن و اقای پرویزی عالی و...
بعد تو ارزیابی ایشون اول میشن و آقای حسینی سوم !!!!!!!
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۲۰:۲۸
0
0
واقعا این حق آقای حسینی نبود که سوم بشه... واقعا تلاوتش فوق العاده است... امسال هم مطمئن باشین از نماینده انتخابی آبی گرم نمیشه... به قول دوستان البته اگه مورد لطف داوران قرار بگیره شاید به زور سوم بشه...
ترتیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۲۲:۱۳
0
0
خیلی وقته کلا با این مسابقات دارن تیشه به ریشه تلاوت بچه های ایرانی میزنن داوری ها که بماند!!!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۸
0
0
سلام با نظرات موافقم.داوران به عدالت و قوانین مسابقه پایبند نیستند.رفیق بازی میکنند. اگر مسابقه کشوری با اون سطح و استرس دارید دیگر ارزیابی چیه !اگر اینطور نفرات انتخاب میکنید. دیگه مسابقات اوقاف جمع کنید هرکی رو که اقایان دلشون میخواد بفرستند هرجاکه خواستند.متاسفم بگم که عدالت در میدان مسابقات ورزشی بیشتر است در حالیکه اخلاق و عدالت از قران جاریه!!!!؟
حمزه پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۲۴
0
0
ظلم آشکارشماکه بایدالگوبرای مردم باشین این چه عدالتیه که جوان برومندقزوینی نفراول مسابقات کشوری بشه براحتی کنارگذاشته میشه وبه مسابقات بین المللی تهران راه پیدانمیکنه واقعاجامعه قرآنی این عدالته ،،.؟!
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۰:۴۰
0
0
باید فاتحه ی مسابقات رو خوند
مسابقاتی که در اون به اسم قرآن این طور بی عدالتی بشه همون بهتر که برگزار نشه .
البته تعجبی هم نداره
وقتی همه کاره ی مسابقات تهرانی ها هستند بایدم در مورد تهرانی ها سنگ تموم بذارن
واقعا متاسفم
اذری
|
-
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۳:۱۷
0
0
متاسفانه داوران به شاگردای خودشون نمره کامل رو میدن. هر داوری یه سلیقه داره.پارسال موحد امین چه تلاوت زیبایی داشت.کرواسی هم اول شد.ولی امسال با برنامه ریزی بد تمام نخبه ها رو کشتن.اصلا اینطور انتخاب ها به جایگاه قرآن ضربه میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۴:۲۸
0
2
با سلام این طرح به هر صورت اجرا شود قطعا شائبه برانگیز است به دلیل وجود کمیه فنی که سلایق داوران بسیار بیشتر از مسابقات در آن دخیل خواهد بود ضمن اینکه صرفا استرسی مضاعف و چند برابر در کنار مسابقات است که فقط قاریان و حافظان را چند ماه از سال از کار و زندگی می اندازد متاسفانه روندی بر گزینش نخبگان قرآنی حاکم شده بیشتر ثمره دلسوز نبودن حقیقی داوران و مسئولان نسبت به قاریان و حافظان جوان و همچنین ضرورت ترویج تلاوت به معنای واقعی است مثال می زنم :طرح ارزیابی شورا به رغم تمام سر و صداها هیچ مزیتی ندارد بحث راه اندازی کرسی های تلاوت برای قاریان خوشخوان در سراسر کشور به جای هزینه و موازی کاری در مسابقات و اعزام به مسابقات بی اعتبار خارجی اصلا مورد توجه نیست در حالی که داوران و مسئولان اوقاف و شورا عالی قرآن بهتر از ما می دانند که عمر شریف قاریان جوان که بسیار هم از داوران محترم خوشخوان تر و در ترویج تلاوت موفق ترند در استرس و نا عادلانه بودن مسابقات چه به جهت خروجی کم و چه از لحاظ نا عادلانه بودن آیین نامه (که بعضا قاریانی با تلاوت های بسیار بی تاثیر را نخبه معرفی می کند)تلف می شود اما حاضر نیستند از حضور پر رنگ و کم اثر خود در فرآیند ترویج قرآن کنار بکشند و صحنه محافل و کرسی های تلاوت را به جوانان شایسته بسپارند لذا تنها ندایی که از داوران و اساتید شنیده می شود پر آب و تاب کردن فرآیندهای گزینشی نا عادلانه و یا دعوت به حضور در دوره های آموزشی تکراری است که وجه ثابت همه آنها حضور قیم مآبانه ایشان است در حالی که همه می دانند و می دانیم می توان تمام هزینه مسابقات را صرف کرسی های تلاوت و قاریان راتب مساجد کرد و از سیل عظیم قاریان خوشخوان استفاده نمود و یا لا اقل هر سال به تعدادی از برگزیدگان مسابقات اوقاف و یا طرح ارزیابی رتبه بین المللی اعطا نموده و آنها را از کابوس مسابقات رهایی داد اما چه سود که کم تقوایی ما اجازه حتی طرح این مباحث را نمی دهد چرا که عامدانه حاضر نیستیم تعداد بیشتری از جوانان شایسته را در کنار خود با عناوین بین المللی ببینیم و اینکه بدون مسابقات و دوره های گزینشی و آموزشی طبعا برخی مشغولیت های مسئولین و اساتید و به تبع آن منافع مادی و معنوی مترتب بر آن کم می شود بنده از داوران و مسئولان عذرخواهی می کنم اما عمر جوانان مشتاق قرائت و گوش های آماده مردم متدین ایران زمین برای شنیدن تلاوت ناب(و نه تلاوت های بی اثر خیلی از اساتید)برای این حقیر از همه چیز بیشتر اهمیت دارد بیان مذکور نافی زحمات اساتید محترم نیست و صرفا ناظر به عملکرد نا امید کننده و غیر مسئولانه غالب این عزیزان در مساله مسابقات و فرآیندهای گزینشی قاریان است که مع الاسف با منافع برخی از افراد و نهادها گره خورده و تا از این لقمه های چرب و نرم نگذریم خیانت به جوانان قرانی ادامه خواهد یافت.ممنون از ایکنای عزیز که این مقال را تایید نموده و در باره آن قلمفرسایی و واکاوی می نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۵:۵۲
موافقم
انسانم آرزوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۲۳:۵۳
1
0
واقعا برای یه عده ب ظاهر قرآنی در کشوز متاسفم که حسادت چشماشونو کور کرده و نمیدونن که چ رفتاری رو باید از خودشون نشون بدن....دوست عزیزی که بویی از قرآن و اسلام نبردی ...یکی نیست ب شما بگه که ذهن شما چقدر از الحان پر هست؟که بگن پنجاه دقیقه بخون...استرس نگیری که چ ردیفی بخونی...با یه ردیف ساده تقی ب توقی خورده و یه مقام تو استان خودت بهت دادن و اومدی داری جوسازی میکنی...اینکه یه قاری قبل از شرکت کردن تو مسابقات بین المللی چند بار مورد سنجش قرار بگیره خیلی بهتر از حالتای قبله...یه کم معنی و تفسیر قرآنم مورد توجه قرار بدید...بی اخلاقی شما ب پای قرآن مینویسن
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۶
این که برای ارسال چند بار گزینش صورت بگیرد بهتر از یک مسابقه است اما به شرطی که داوری ها عادلانه باشد و چهار پنجم داوران و ناظران تهرانی نباشند .
به علاوه ی این که بی اخلاقی و بی عدالتی برخی داوران نیز به پای قرآن نوشته خواهد شد .
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۴
0
1
ما شا الله به مصطفی حسینی .....نشون داد هم تلاوت ممتازه هم صبوری و اخلاقش......علی رغم اینکه میدونم مصطفی جان ناب میخونن و اصیل و دقیق ....میخوام بگم با توجه به اینکه بیست و.پنج ساله دارم تلاوت میکنم ...این نتایج غیر منطقی نبود .....داوران و زحمتکشان هم خسته نباشند......بچه ها همگی عالی بودند و داوری بین اینهمه ستاره بسیار بسیار دشوارتر از چیزیه که خیلی ها فکر میکنند......سعید جان تبریک ....حامد جان تبریک ...مصطفی جان تبریک ....حسن موحدی عزیزم تبریک....آقای لعل گل ....آقای جماله تبریک .....آقای رفیعی تبریک .
سعید پرویزی عزیز از نظرات بچه ها یه وقت ناراحت نشی ....شما و شش دوست دیگه همگی در قلب ما ایرانیها جادارید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۰:۴۹
1
0
باسلام خدمت قرانیان عزیز.
بنده تلاوت همه عزیزان رو کامل شنیدم و اتفاقا تو مسابقات اوقاف در استان گیلان شرکت کردم.
..دوستان اشخاصی که تصمیم میگیرن چند پیرهن بیشتر از ما پاره کردن..روا نیست این همه تهمت بهشون بزنیم...
ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشة فی الذین آمنو لهم عذاب الیم فی...سوره مبارکه نور آیه ۱۹
جالبه که بدونید در لغت عرب به هر کار زشتی فاحشه میگن.واین کار از نظر دین کار حرامیه.
سجاد واعظی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۰:۰۶
0
1
سلام.کاملا با اقای حسین نعیم رفیعی موافقم.در هر روز و هر ساعتی انسان ممکن است تلاوتی متفاوت ارایه کند.پس این همه هزینه و تبلیغ برای مسابقات اوقاف برای چیست؟شورای عالی هیچ حقی برای انتخاب افراد ندارد همچنان که چندسال قبل حق مسلم من برای اعزام به مسابقات الجزایر و اردن را خوردند.بی عدالتی هم حدی دارد.....
حسین عادلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۱۳:۲۹
0
0
واقعا متاسفم برا همچین جامعه ای که خودشونو قرآنی میدونن...بنده دوبار درمسابقات قطب واستانی به وضوح حقم خورده شد...واقعا خدا رحم کنه ....
captcha