به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، سرانجام پس از گذشت حدود چهار روز از پایان دوره ارزیابی قاریان و حافظان قرآن کریم، اسامی قاریان و حافظان قرآن کریم اعزامی به مسابقات بینالمللی اعلام شد تا به این ترتیب نمایندگان کشورمان در مسابقات بینالمللی قرآن در سال آینده نیز مشخص شوند.
موسی معتمدی، حافظ کل قرآن و سعید پرویزی، قاری قرآن در مسابقات ایران حضور خواهند داشت.
حامد علیزاده، مسابقات مالزی
سیدمصطفی حسینی مسابقات قرائت ترکیه
محمدعلی اسلامی، الجزایر
محمود محمدینیا، حفظ قرآن روسیه
مصطفی اصفهانیان، حفظ قرآن ترکیه
ابوذر کرمی، اردن
محمدرسول تکبیری، حفظ قرآن سودان
علی فیضی، حفظ قرآن در امارات متحده عربی
همچنین سیدمحمد حسینی پور، علیرضا اسحاقی و علی ساجدی مقدم در بخش قرائت و مهدی عبرتی(گیلان) و محمدحسین عربیان(قم) در رشته حفط کل قرآن به مسابقه انتخابی مسابقات بینالمللی قرآن دانشآموزی ایران راه یافتند.
هربار خواندن یک مسابقه ی جدیده ، اگر قرار براین باشه ، پس مسابقات کشوری دیگه اعتباری نداره و فقط غربالگری است!
این ظلم آشکاره ، مسابقه در مسابقه که نداریم!!!! اگر این ملاکه پس باید دست کم ، مرحله ی فینال کشوری رو برگزارنکنند که بگن این جا فیناله !!!
هم چنین استرس مسابقات کشوری کجا و این جا کجا؟! چرا تا این اندازه سرنوشت جوانان قرآنی ما به بازی گرفته میشه ؟؟؟!!!!
هم چنین این کار ، زیر سؤال بردن اعتبار مسابقات کشوری و داوری آن است!
حتما باید بازنگری شود!!!!!
اگر چه نظر داوران و تشخيص آنها بسيار محترم است و معمولا هر نتيجه اي مورد اعتراض قرا خواهد گرفت ولي بايد انصاف داد كه مشكل داوري قرآن در چند سال اخير به يكي از معضلات بزرگ جامعه قرآني بدل شده و فردي كه در مسابقات كشوري اوقاف بعد از چند مرحله با امتياز بالا نفر اول كشور مي شود در ارزيابي اخير نفر سوم است. بله صحبت از آقاي سيد مصطفي حسيني جوان برومند ، خوش صدا و خوش نفس قزويني است كه انصافاً تلاوت ايشان به نظر بنده بسيار برتر و بهتر از فضاي تلاوت آقاي پرويزي است و من معتقدم با اين انتخاب نماينده ايران در مسابقات بين المللي ايران اگر مورد لطف و رحمت داوران قرار نگيرد امتيازي بيشتر از نفر سوم نخواهد داشت. در ثاني مگر چند بار فردي در مسابقات سراسري مورد ارزيابي قرار مي گيرد. هر بار خواندن يك مسابقه جديد محسوب شده و با اين تعدد مسابقات ديگر معنا و اعتبار مسابقه كشوري زير سوال مي رود. متاسفانه اين نحوه برگزاري مسابقات و داوريها در چند سال اخير و نيز چند دستگي هايي كه در مراكز قراني ايجاد شده است جز به كشته شدن استعدادها و اجحاف حقوق آنها به جايي نرسيده و ادامه اين روند قطعا اثرات زيان باري براي قرآن كشور خواهد داشت. از داوران عزيز خواهشمندم لطفاً يك بار ديگر به قرائت هاي آقاي سعيد پرويزي و نيز نفر اول كشور در سال جاري آقاي سيد مصطفي حسيني گوش دهند شايد به اشتباه فاحش و انتخاب ناصحيح خود پي ببرند. الله اعلم
نمیدونید چه فشار و استرسی در این ارزیابی به متسابقین وارد میشه.
مصطفی حسینی با اون خوندن قوی سوم بشه اون وقت آقای پرویزی اول .
این ها ناشی از سلیقه گرائی داوران و عدم اعتنای آن ها به آیین نامه ، وجود افراد غیر متخصص در بین مسوولین قرآنی سازمان اوقاف و بی تقوایی آشکار برخی داوران و مسوولان است .
متاسفم
به عنوان یک قاری حرفه ای وقتی این اخبار را می شنوم ، نسبت به ادامه ی فعالیت قرآنی خود سست و کم انگیزه می شوم .
یه نکته که برام عجیبه اینه:
من روز یکشنبه توی یه کانال تلگرامی، اسامی راه یافتن مخصوصا به مسابقه مالزی رو خوندم ولی حالا رسما علام شده.
واقعا دلیل این کارها و این تاخیرها چیه؟
از طرفی به نظر بنده هم این دوره های تکراری ظلم به برندگان مسابقه کشوری هست،
هرچند خوبه که در مسابقه کشوری به جای ۵ نفر چندین نفر جایزه میلیونی می برند!
انشالله شاهد انتخاب تکراری و ظالمانه دوستان، در مسابقات بین المللی تهران، به عنوان اول نباشیم.
چون واقعا سطح مسابقات ما رو خیلی پایین آورده.
بعد تو ارزیابی ایشون اول میشن و آقای حسینی سوم !!!!!!!
مسابقاتی که در اون به اسم قرآن این طور بی عدالتی بشه همون بهتر که برگزار نشه .
البته تعجبی هم نداره
وقتی همه کاره ی مسابقات تهرانی ها هستند بایدم در مورد تهرانی ها سنگ تموم بذارن
واقعا متاسفم
به علاوه ی این که بی اخلاقی و بی عدالتی برخی داوران نیز به پای قرآن نوشته خواهد شد .
سعید پرویزی عزیز از نظرات بچه ها یه وقت ناراحت نشی ....شما و شش دوست دیگه همگی در قلب ما ایرانیها جادارید
بنده تلاوت همه عزیزان رو کامل شنیدم و اتفاقا تو مسابقات اوقاف در استان گیلان شرکت کردم.
..دوستان اشخاصی که تصمیم میگیرن چند پیرهن بیشتر از ما پاره کردن..روا نیست این همه تهمت بهشون بزنیم...
ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشة فی الذین آمنو لهم عذاب الیم فی...سوره مبارکه نور آیه ۱۹
جالبه که بدونید در لغت عرب به هر کار زشتی فاحشه میگن.واین کار از نظر دین کار حرامیه.