افزایش گرایش به مقوله وحدت با احساس خطر از گسترش تفکر داعشی
کد خبر: 3553688
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
آیت‌الله اراکی در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

افزایش گرایش به مقوله وحدت با احساس خطر از گسترش تفکر داعشی

گروه سیاسی: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش تفکر داعشی در سطح جهان اظهار کرد: امروز خطر جریان‌های تکفیری بیش از گذشته احساس می‌شود و این خطر برای همگان جدی‌تر شده به همین دلیل گرایش به وحدت نیز افزایش پیدا کرده است.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تأثیر برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در منزوی شدن گروه‌های افراطی و تکفیری اظهار کرد: یکی از مؤثرترین عامل ایجاد گفتمان وحدت و ضد تکفیری برگزاری چنین مجامع و کنفرانس‌هایی است.
وی کنفرانس وحدت را قلب تپنده‌ای در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: از این قلب تپنده خون وحدت و هم‌گرایی پمپاژ می‌شود و به تمام کشورهای اسلامی به جریان می‌افتد، لذا هم در ایجاد گفتمان وحدت و ضد تکفیری و انزوای جریان‌های تکفیری و هم در ایجاد جبهه‌ای واحد علیه تکفیر و جریان‌های افراطی نقش بسیار مؤثری دارد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش تفکر داعشی در سطح جهان و تأثیر آن بر گرایش به اقدامات تقریبی و وحدت‌گرا اظهار کرد: امروز خطر جریان‌های تکفیری بیش از گذشته احساس می‌شود و این خطر برای همگان جدی‌تر شده به همین دلیل گرایش به وحدت نیز افزایش پیدا کرده است.
captcha