همایش وحدت اسلامی در گرجستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 3554592
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

همایش وحدت اسلامی در گرجستان برگزار شد + عکس

گروه بین‌الملل: همایش وحدت اسلامی دیروز، 27 آذرماه، با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در تفلیس در شهرهای مختلف گرجستان برگزار شد.

همایش وحدت اسلامی در گرجستان برگزار شد + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در خبری به ایکنا اعلام کرد: به مناسبت ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران، اداره مسلمانان گرجستان و مجامع دینی همایش وحدت اسلامی دیروز، 27 آذرماه، در شهرهای تفلیس، مارنئولی و گاردبانی برگزار شد.
در این همایش که با حضور و استقبال گسترده مسلمانان گرجستان همراه بود، مدیحه‌سرایی در ثنای حضرت رسول اکرم و اشعاری توسط شاعران و مداحان اهل بیت(ع) به‌صورت هم‌خوانی اجرا شد.
در ابتدای مراسم رامین ایگیداف، شیخ‌الاسلام مسلمانان گرجستان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، گفت: امروز وحدت بین مسلمانان بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا قدرت‌های استعماری تنها راه غلبه بر مسلمانان را ایجاد تفرقه بین آنها می‌دانند.
وی افزود: مسلمانان باید بیشتر بر مشترکات مذهبی خود اتکا کنند و از بیان هرگونه مسئله که ممکن است موجب تفرقه شود، خودداری کنند و این اتحاد و وحدت تنها راه مقابله با حکومت ظلم و غلبه بر اندیشه‌های تفرقه‌برانگیز ظالمان است.
مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن تبریک این ایام و تشکر از برگزار‌کنندگان این جشن، گفت: امروز اتحاد مسلمانان بیش از گذشته باید مورد توجه شیعه و سنی قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در سایه این همدلی و وحدت، مشکلات موجود رفع و مسلمانان به صورت یک قدرت واحد در عرصه‌های جهانی حضور فعال داشته باشند.
کامران‌فرد در ادامه گفت: آنچه باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد، مفاهیم اساسی دین اسلام است و اختلاف نظر و گفتمان بر اساس اصول و منطق می‌تواند موجب پویایی و پرداختن به مسائل روز اجتماعی و در نهایت قوت دین در جامعه شود، لذا طرح و بحث در این خصوص از ضروریات دنیای امروز است.
وی تصریح کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرمود: هدف از بعثت ایشان تکریم اخلاقیات میان انسان‌ها است؛ بنابراین چطور می‌توان تصور کرد عده‌ای گمراه که اقدام به کشتار و قتل عام هم‌نوعان خود می‌کنند، از پیروان آن حضرت باشند.
رایزن فرهنگی کشورمان در تبیین شرایط حاکم امروز گفت: با اندک توجهی می‌توان دریافت این حرکت‌های تکفیری و تروریستی در جهان از طرف عده‌ای بدخواه صلح و دوستی بین اقوام و ادیان مختلف در جهان هدایت می‌شود و هدف آنها فقط اسلام‌ستیزی نیست؛ بلکه اصل و ریشه ادیان را هدف قرار داده‌اند تا در آینده معنویت در زندگی انسان‌ها جایگاهی نداشته و بشر مانند یک موجود فاقد اراده قابل کنترل باشد.
کامران فرد تأکید کرد: از این رو برای دستیابی به این اهداف شوم هر چه بین انسان‌ها تفرقه حاکم باشد آنها برنامه‌های خود را راحت‌تر اجرا خواهند کرد.
وی گفت: امروز مسلمانان باید هوشیارتر از گذشته عمل کنند و با سهل‌انگاری و دامن‌زدن به اختلافات نگذارند اندیشه‌های ضد انسانی در دنیا حاکم شود و باید توجه داشت اصل دین برای سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها برنامه و اصول ارائه می‌کند؛ لذا هر گونه کج‌اندیشی مغایر با ذات سعادتمندی در ادیان است.   
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: لقب پیامبر اسلام «رحمة للعالمین» است یعنی هدایت و رحمت او شامل تمام جهانیان است. حضرت محمد(ص) می‌فرماید: وحدت موجب رحمت و تفرقه موجب عذاب خواهد شد. از این رو با توجه به شرایط ویژه‌ای که امروز در جهان شاهد آن هستیم و به توجه به اینکه برخی از انسان‌ها و گروه‌های کج‌اندیش به نام اسلام و دین ، رفتار خشن و غیر انسانی انجام می‌دهند، ایجاد وحدت ضرورت بیشتری داشته تا این افراد و تفکرات غیر انسانی نتوانند به ریشه ادیان ضربه زده و موجب تفرقه بین ادیان و مذاهب شوند.
همایش وحدت اسلامی در گرجستان برگزار شد + عکس
مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان

همایش وحدت اسلامی در گرجستان برگزار شد + عکس

همایش وحدت اسلامی در گرجستان برگزار شد + عکس


captcha