مرخصی 90 دقیقه‌ای کارمندان هندی برای نماز جمعه
کد خبر: 3555064
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

مرخصی 90 دقیقه‌ای کارمندان هندی برای نماز جمعه

گروه بین‌الملل: دولت ایالت «اوتارکند» در شمال هندوستان اعلام کرد که کارمندان مسلمان دولت در روزهای جمعه می‌توانند از یک مرخصی 90 دقیقه‌ای ویژه شرکت در نماز جمعه استفاده کنند.

مرخصی 90 دقیقه‌ای به کارمندان هندی برای شرکت در نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «India TV News»، در جریان نشست کابینه دولت «اوتارکند» هند که دیروز، 28 آذر، برگزار شد؛ تصمیم گرفته شد که یک استراحت ویژه از سال 12:30 تا 14 برای کارمندان مسلمان در روزهای جمعه در نظر گرفته شود.

هاریش راوات، سروزیر ایالت اوتارکند گفت: با توجه به اینکه اکثر مسلمانان به خواندن نماز پایبند هستند، حق دارند که به‌صورت رسمی یک زمان مشخص برای آنان در نظر گرفته شود.

این تصمیم با مخالفت حزب مردم هند که یک حزب ملی‌گرای بودایی است، مواجه شده و سخنگوی این حزب اعلام کرده که در این صورت بوداییان هم روز دوشنبه و سه‌شنبه یک استراحت دو ساعته برای انجام اعمال عبادی خود می‌خواهند.

دولت اوتارکند با دفاع از تصمیم خود گفت: این تصمیم با هدف مأیوس نشدن مسلمانان در آستانه انتخابات این ایالت و نیز رفع مشکلات کارمندان مسلمان برای نمازخواندن در ساعت کاری اتخاذ شده است.

سخنگوی حزب مردم هند مدعی شد که این تصمیم نشان می‌دهد که دولت هاریش راوات هر نوع محدودیتی را با هدف جذب آرای مردم می‌پذیرد.

captcha