پیشتازی مسلمانان و هندوها در یاوری مظلومان
کد خبر: 3555527
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

پیشتازی مسلمانان و هندوها در یاوری مظلومان

گروه بین‌الملل: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که در مواجهه با خشونت و موقعیت‌هایی که کسی مورد ظلم قرار گرفته باشد، مسلمانان و هندوها نسبت به دیگران تمایل بیشتری به کمک کردن و یاری رساندن دارند.

پیشتازی مسلمانان و هندوها در یاوری به مظلوم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل روزنامه ایندیپندنت، حدود 30 درصد مسلمانان و 40 درصد هندوها در آمریکا می‌گویند که در صورت مشاهده چنین وضعیتی برای کمک به فردی که مورد خشونت قرار گرفته درگیر ماجرا می‌شوند.

در این نظرسنجی که از حدود 2 هزار نفر به عمل آمد، از افراد پرسیده شد که در صورت مشاهده یک وضعیت بغرنج یا بی‌عدالتی اجتماعی در جامعه، چه خواهند کرد.

بیشترین پاسخ مثبت برای کمک از سوی هندوها و مسلمانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی بود.

این نظرسنجی نشان داد که مسیحیان در میان پیروان دیگر ادیان کمترین تمایل را برای وارد شدن در این موقعیت‌ها داشتند.

به خطر انداختن امنیت خود برای کمک به دیگران، به خاطر تضاد منافع و پیامدهای نامعلومی که گاهی حتی وضعیت را تشدید می‌کند، همواره برای انسان یک پرسش بوده است.

استیشیا مالنی، از مسئولان انجام این تحقیق گفت: همه ما در مواجهه با یک بی‌عدالتی اجتماعی با نوعی حس جنگیدن یا حس فرار کردن مواجه می‌شویم. این‌ها واکنش‌های سریع و لحظه‌ای هستند که ما می‌خواستیم با عددگذاری بر روی آن‌ها بهتر مورد بررسی قرارشان دهیم.

وی افزود: مذهب تنها عامل تأثیرگذار بر تصمیم‌گیری در چنین مواقعی نبود. جنسیت نیز نقش مهمی در این رابطه دارد. زنان کمی بیشتر تمایل دارند که موقعیت را نظاره کنند و قدم در معرکه نگذارند اما بیشتر از مردان احتمال دارد که به دنبال کمک بروند.

عقاید سیاسی نیز اندکی در این تصمیم‌گیری‌ها دخیل است.

captcha