عادی‌سازی روابط با اسرائیل؛ مغایر اراده ملت بحرین
کد خبر: 3556392
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
ائتلاف 14 فوریه بحرین:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل؛ مغایر اراده ملت بحرین

گروه بین‌الملل: ائتلاف 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای، گام‌های رژیم آل‌خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مغایر و ناسازگار با اراده ملت این کشور دانست.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل مغایر با اراده ملت بحرین است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»، ائتلاف جوانان 14 فوریه دیروز، چهارم دی‌ماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گام‌های رژیم آل‌خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امری محکوم شده است.
در این بیانیه آمده است: گام‌های ذلت‌بار رژیم آل‌خلیفه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و استقبال رژیم بحرین از یک هیئت صهیونیستی کاملا مغایر با اراده ملت بحرین است.
ائتلاف 14 فوریه بحرین تأکید کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب قدس، خیانت بزرگی به امت اسلامی و عربی است.
در این بیانیه تأکید شده است: نظام آل‌خلیفه و رژیم صهیونیستی رویکرد و روش مشترکی در اتخاذ خشونت و تروریسم و دشمنی با ملت‌های آزاده دارند.
بیانیه علمای بحرین در محکومیت عادی‌سازی روابط با اسرائیل
براساس گزارش برخی رسانه‌ها، پیش از این علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحرکات آل‌خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کردند: این رژیم جایی در بحرین نخواهد داشت.
علمای بحرین تحرکات رژیم آل‌خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را «اقدام تحریک آمیز خطرناک» و خیانت بزرگ به امت اسلامی و عربی برشمردند.
علمای بحرین در بیانیه خود تأکید کردند: ملت‌های هوشیار در مقابل حیله‌ها و توجیهات رژیم‌های دیکتاتوری که منافع و حفظ تاج و تختشان را بر منافع امت خود و هویت دینی و ملی آنها ترجیح می‌دهند، فریب نخواهند خورد.
علمای بحرین با انتقاد شدید از تلاش مقامات آل‌خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر این تحرکات تصریح کردند: اهداف شوم این اقدام روشن است و رژیم خونخوار صهیونیستی به هیچ وجه به دوست تبدیل نخواهد شد و جایی در بحرین نخواهد داشت.
عادی‌سازی روابط با اسرائیل مغایر با اراده ملت بحرین است
بر اساس افشاگری سایت ویکی لیکس، «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین بارها آمادگی خود را جهت دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، هر چند منامه گاهی تظاهر به دشمنی با رژیم صهیونیستی می‌کند، اما سیاست‌های بحرین به‌ویژه پس از انتشار اسناد ویکی لیکس نسبت به این رژیم برملا و علنی شد و روابط میان دو طرف رشد کرد.
او همچنین به بهانه پیشبرد فرآیند صلح خاورمیانه اعلام کرده که آماده دیدار با مقامات صهیونیستی است.
این در حالی است که روز جمعه نیز برخی منابع خبری از سفر چند عضو موساد به بحرین در چارچوب سفر دوره‌­ای به چند کشور حوزه خلیج فارس خبر دادند. این خبر با انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و آنها سفر این هیئت را در راستای عادی­‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برشمردند.
captcha