فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی
کد خبر: 3556738
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: سازمان‌ها و گروهک‌های تندرو یهودی با صدور فراخوان‌هایی، یورش گسترده و دسته‌جمعی یهودیان به مسجدالاقصی هم‌زمان با عید یهودی «حنوکا» را خواستار شدند.

فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش گسترده به مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سازمان‌ها و گروهک‌های تندرو یهودی با صدور فراخوان‌هایی خواستار یورش گسترده و دسته‌جمعی یهودیان به مسجدالاقصی و تلاش برای ورود شمعدان تلمودی به این مسجد مبارک به منظور برگزاری مراسم‌هایی ویژه همزمان با عید یهودی «حنوکا» شدند.
این برنامه‌ها و مراسم‌ها تحت نظارت اعضای کنست رژیم صهیونیستی و در رأس آن‌ها یهودا گلیک، خاخام تندرو یهودی، میگی زوهر، شولی موعلم، پروفسور اریه الدد، اسرائیل ارئیل و شیمون البیوم دو خاخام تندرو یهودی برگزار می‌شود.
منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که گروهک‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی از چندین روز پیش در حال تبلیغ و جمع‌آوری بیشترین تعداد یهودیان برای مشارکت در یورش دسته‌جمعی به مسجدالاقصی در اواخر هفته جاری هستند.
در فراخوان این گروهک‌ها آمده است که پلیس رژیم صهیونیستی تضمین کرده که امنیت شهرک‌نشینان صهیونیست در جریان یورش به مسجدالاقصی را تأمین کند و برای این منظور، به فلسطینیان اجازه ورود به این مسجد را نخواهد داد.
در همین راستا، کانون «معبد سوم» اقدام به انتشار ویدیوها و فیلم‌هایی کوتاه برای تشویق یهودیان به یورش به مسجدالاقصی به منظور برگزاری مراسم‌های آیین یهود کرد. همچنین خاخام‌های تندرو یهودی نیز برای هتک حرمت مسجدالاقصی اعلام آمادگی کرده‌اند و علاوه بر این، سازمان‌های تندرو یهودی برای جذب یهودیان و تشویق آنان برای ورود به مسجدالاقصی، اعلام کرده‌اند که در میان آن‌ها خوراکی و نوشیدنی پخش خواهد کرد و رهبران گروهک‌های یهودی حامی تخریب مسجدالاقصی نیز آن‌ها را همراهی کرده و توضیحاتی در مورد معبد دروغین یهودیان به آنان ارائه خواهند داد.
حَنوکا یا خَنوکَه یا عید اخلاص یکی از جشن‌های یهودیان در ماه دسامبر است. این جشن هشت‌روزه‌ و تقریباً با ایام کریسمس هم‌زمان است.
captcha