ادامه حفر تونل برای تخریب مسجدالاقصی
کد خبر: 3557793
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

ادامه حفر تونل برای تخریب مسجدالاقصی

گروه بین الملل: هیئت اسلامی مسیحی حفاظت از قدس و مقدسات از تداوم برنامه حفر 27 تونل در زیر مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها خبر داد.

ادامه برنامه صهیونیستی حفر تونل برای تخریب مسجدالاقصیبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه العالم، عیسی حنا، دبیرکل این هیئت در گفت و گویی تاکید کرد: نشانه های آشکاری وجود دارد که رژیم اشغالگر قدس قصد دارد آنچه را که اسرائیل بزرگ می نامد در سرزمین های اشغالی فلسطین برپا کند و قدس را به عنوان پایتخت آن برگزیند.
وی با هشدار درباره خطر وجود تونل ها برای مسجد و تمام ساختمان ها و تاسیسات مسجد الاقصی افزود: تعداد تونل های اسرائیلی زیر قدس که شهرک های صهیونیست نشین را به هم مرتبط می کند، به 27 تونل می رسد.
عیسی حنا تاکید کرد که حفر تونل  زیر مسجد الاقصی را به مجموعه شهری کاملی تبدیل کرده و این برنامه در چهارچوب یهودی سازی مسجد دنبال می شود.
دبیرکل هیئت اسلامی مسیحی حفاظت از قدس و مقدسات با اشاره به ایجاد سه تونل جدید یادآور شد که یکی از آنها روز چهارشنبه گذشته افتتاح شد.
حنا درباره مسیر سه تونل جدید گفت: تونل اول از منطقه سلوان در مرکز قدس به دیوار البراق، تونل دوم از البراق به سمت مدرسه العمریه و منطقه اسلامی در مرکز شهر و تونل سوم از منطقه اسلامی به دیوار البراق امتداد یافته است.
مقام های رژیم صهیونیستی از زمان اشغال شهر قدس در سال 1967 تاکنون به حفریات متعدد و مستمر در قدس و بخصوص شهر قدیم و اطراف مسجد الاقصی با هدف کوچاندن فلسطینی ها و تسلط بر محوطه های حرم قدسی ادامه می دهند.
رژیم صهیونیستی با حفر تونل‌های زیاد در محیط اطراف مسجدالاقصی در صددند که به بهانه کوچک‌ترین لرزشی که ناشی از زلزله‌ای طبیعی یا ساختگی باشد (مانند انفجار برای ایجاد لرزشی ساختگی) این مسجد مقدس را تخریب کنند.
آنچه صهیونیست‌ها در قدس اشغالی در حال انجام آن هستند، برنامه یهودی‌سازی کاملا برنامه‌ریزی شده‌ای است که همه مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر را هدف قرار داده است.
captcha